coworth-racing Skrevet Desember 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 Har en Golf 1,9TDi ståene, som trenger ny motor da den som står i har stoppet av ukjent årsak. Og har en AHU-motor på hånden, som jeg vurderer og kjøpe og overhale da den ikke har gått mer enn 220,000km Og siden den skal gjennomgå en overhaling, så vurderer jeg og bygge den slik at den er god for mere enn de orginale 90hk, som f.eks med andre dyser, ny turbo (oppgradere turbo?) osv... Noen spørsmål: - Hvilken turbo burde jeg gå for? Orginal KKK eller Garrett turbo, eller er det andre turboer som passer over? - Skal jeg bygge om intercooler-slangene til rør? - Luft-filter direkte på turbo, eller flytte den inn bak grill eller rett og slett kjøpe ombyggingskit for opent luftfilter? - Finnes det noen grenrør som passer denne motoren uten for store ombygginger? - Hvilke dyser burde jeg gå for? - Fordel og montere olje-kjøler? - Hvilken chip skal jeg kjøpe? Og hva annet kan jeg gjøre med motoren for og forbedre den iforhold til orginal? :hailvw Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg