PantheruS Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 hei! Jeg tenker å kjøpe meg en hilux på nyåret, til blandet kjøring i by, asfalt, grusvei, lett terreng.. Jeg har tidligere kjørt en 2007 modell 2,5 liter som firmabil et års tid, å vært veldi fornøyd med den, men etter budsjette mitt blir det nok en generasjon eldre. Er det noe spesielt jeg burde tenke på når jeg skal finne meg bil? Det blir vel 2,5 liter med 102 hester som er relevant for meg til den prisen da? Noen feil jeg burde se etter, modeller jeg burde styra unna? Disse er vel kjent for å ruste en del når de går på saltete veier på østlande? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 hva slags årsmodell og prisklasse tenkte du på? 150.000kr? Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PantheruS Skrevet November 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 pris maks 150 000, når det gjelder årstall, det viktigste er at den ikke har gått for langt, å er strøken teknisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 km stand har ikke noe å si på disse. sjekk heller for bruk. er den mye offroad kjørt så snur du i døra. typiske feil er rust. ellers er det mye etter bruken hva som går sundt. er den f.eks offroad kjørt så er det ofte mye leire og drit i bremser, vridde foringer og skader på understell. etter vei så ruster de mye og er den bykjørt så har de ofte slitt clutch. som er en relativt dyr del på slike biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 enig der, så ligg unna de luringene som tar bilder av hiluxen stående i 70grader opp en jordvoll^^ rust i kassa er vanlig, bakluke og rett bak hytta på kantene! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Sjekk også mansjettene framme til drivakslingene, både indre og yttre. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PantheruS Skrevet November 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Takker for tips, skal se om jeg finner meg en som ikke er brukt som firmabil, men privat eid, å brukt til mest muli normal kjøring, så får jeg bare dra å se, å teste litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg