Gå til innhold

Ødelagt element? RF P2-212 Kasse.

Ranger emnet

forgot10

Anbefalte innlegg

hallo godtfolk!

For ca 2 uker siden sluttet det ene elementet mitt å funke. Rockford Fosgate Punch P2-212 kasse 800W, 400W RMS, med en Rockford Fosgate Power T15001bd forsterker.

Lyden har kommet og gått etter eget ønske... Hva kan være galt? kassen hadde vært ute av bilen i 3 dager frem til idag når jeg prøvde det, og da virket begge, i 5 min før det kuttet igjen.. spolen er ikke brent, og jeg har prøvd med andre ledninger og utganger på forsterkeren.

og i tillegg lager subben et kraftig smell hver gang jeg skrur av eller på spilleren. og det har de ikke gjort før idag... Hjelp!

EDIT:

Bilde av elementene

IMAG0046.jpg

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du 2 like basselementer.

Er det ikkje berre å bytte om dei for sjekke om det er basselementet eller noke anna som er problemet?

Har gjort det.. ;) Har feilsøkt alt, så lurer på om det kan være noen ledninger eller koblinger som er løse inni elementet.. ;)

Og når det gjelder smell-lydene så har jeg da ikke gjort noe med jordinga siden sist.. Skal jeg gå over alle ledningene på nytt og kanskje prøve å korte de ned så mye som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noe ekspert innemfor området, men lengden skal ikke ha noe å si.

Sjekk gjordingskabelen på forsterkeren.. Hvor har du gjorda? har du pusset ned til rent metall?

ang det andre:

"Kanskje det er en kortslutnign et sted, eller at en av pluggene på en høytaler er løs og ligger mot karoseriet en plass, og av og til rister den så den legger seg et annet sted, men når den detter mot karoseriet igjen blir det stille. eller en ledning som ligger i klem og gjorder derifra, å rister vekk fra gjording når du kjører, å da får du lyd"

Endret av Olsen_nissan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alt annet er i orden kan det være ledning inn til elementet som har kontaktfeil. Dette har skjedd noen ganger for meg. Lodde på ny ledning. Dette er spesialtråd men jeg fikk en rull en gang for leeeenge siden hos Eltek den gang de solgte Seas elementer. Noe dritt å lodee forresten da ledningen er full av en slags fiber.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider