Gå til innhold

Mini Cooper S - 2006 vs 2007

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei Hei!

 

Fikk lånt meg en Mini Cooper S og som sikkert mange andre ble jeg da SOLGT! Så nå er jeg på jakt etter en til meg selv :-D

 

Men trenger litt hjelp!

 

Har prøvd å finne ut ha som er forskjellen mellom 2006 og 2007 modelene.

Rykter sier at det er en ny motor, men ikke vet eg??

 

Har forstått at soltak er et must og etter å ha sjekket på nettet: finn.no og mobile.de .

Ser eg at noen av Mini Cooper S`ene der har (som på den som jeg lånte) speedometer og turtall måler ved rattet mens andre ikke har dette??

 

Noen som vet hva dette tilleggsutstyret heter og er det smart å ha??

 

Sikkert mange rare spørsmål dette her!

 

Men er det noen smarte Mini Cooper S folk der ute som kan hjelpe en Mini Cooper S FAN :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt begge typene, og ja, de byttet motor til 2007-modellen. Fra en gammel kompressormatet 170-hester fra chrysler neon, til en splitter ny, turboladet 174-hester laget i samarbeid med PSA(Peugeot-gruppen). Den nye motoren er milevis bedre, selv om den ikke høres like kul ut. Har bedre drag og en overboost-sak som gir deg ekstra dreiemoment når du virkelig tråkker på gassen. samt at den bruker ganske mye mindre bensin når du kjører den "vanlig".

Men det ble gjort relativt store endringer i interiøret og kvalitetsfølelsen ble bedre f.o.m. 2007.

 

Men som de fleste nye modeller, har det vært litt krøll på 2007-modellene. Så gå for 2008/2009.

 

Når det gjelder utstyr, er det et samtaleemne for en kveld. Trenger du svar på ting, bare spør.

 

Er soltak et must forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viden og takk for svar!!!

 

Eg får sjekke priser på 08/09 modelene.. men tror nok disse ligger litt over budsjetet mitt.. kansje eg bør gå for en 05 model istedenfor? Så kommer eg kansje greit ut sånn prismessig og at den er fri fra baresykdommer??

 

Dette med speedometer og turtall måler ved rattet viker kjekt å ha (synes det var bra å ha på den eg lånte ihvertfall..) klarer du å forklare dette kort? Bortsett fra at det ser "fett ut" er det kjekt å ha?

 

Forresten soltak er et must ;-)

 

 

Takk for hjelpen!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du har 2 små dials foran rattet eller ikke, har du uansett digital fartsmåler der selv om du bare har turteller (en dial) foran rattet, så det er egentlig bare et spørsmål om personlig smak. Jeg har bare hatt en dial foran rattet på mine MINIer. Mener det var en Chrono Pack man fikk kjøpt til R53er (første BMW MINIs kode) som ga både analog turteller og speedo. Har ikke sett det på R56 (2007 og fremover).

Igjen, så er den nyere modellen bedre om man bare har turteller der, da den har to små LED-paneler med informasjon fra kjørecomputeren, mens R53 bare har ett LED-panel.

R53:http://farm1.static.flickr.com/57/154447380_3ec2f752e0.jpg

 

R56: http://www.caranddriver.com/var/ezflow_site/storage/images/reviews/car/10q2/2010_mini_cooper_50_camden_edition-quick_spin/gallery/2010_mini_cooper_50_camden_edition_tachometer_and_digital_speedometer_photo_34/3523490-1-eng-US/2010_mini_cooper_50_camden_edition_43_cd_gallery.jpg

 

Du velger jo hva du vil, men du går ikke glipp av noe informasjon med bare en dial der uansett om du kjøper gamle eller nye CooperS.

Viktigste utstyret for meg da jeg kjøpte ny, var å få inn det største anlegget. Det er deilig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Var kansje ikke så rart at eg ikke fant 2 dails på 2007 modelene da, hehe.

 

En kompis av meg har en vanlig mini cooper så eg skal ringe han for en liten søndagstur..

så kan eg få testet dette med bare et dails.

 

Igjen tusen takk for svar! Du har vært til stor hjelp! :-)

 

 

Ps! Stort anlegg er ført opp på Mini Cooper S "ønskelisten" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår