Hansy Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Det hele startet med en telefon fra en tidligere kollega og god kompis, som var interessert i en liten shine av nybilen som han kjøpte på Fredag. Fikk inspisert lakken samme dag som kjøpet, og fikk avtalt at Lørdag skulle bilen overleveres. - Dette er riktignok for lengesiden, tråden ble laget i starten av Juli :) Men da kom jeg på en ting, lite mikrofibre er rene, så var det rett å sette på en vask, og henge de opp til tørk fortere enn svint. Dessverre for min del, fikk jeg 3 timers søvn natt til lørdag, opp klokke 9, for så å starte på bilen etter jobb. Bilen MÅTTE være ferdig Søndagskveld, så her ble det huttemegtu og hardcore jobbing til de sene nattetimer (les morgentimer). Mottok bilen rundt kokken 18.00 på Lørdagen, og startet med en liten inspeksjon. Det jeg umiddelbart la merke til var MANGE nupper på lakken, brune, og de var over HELE bilen. Muligens pollen, eller ting som har falt ned fra trær. Siden tiden var knapp, så satte jeg i gang. Hadde fått ny avfetting, så måtte teste denne. Bilberry funker BRA på felger Litt avfetting og bilberry får kose seg en liten stund. Deretter satte jeg i gang med en hellig blanding i skumkanon, her var intuisjonen å få fjernet mest mulig skitt, ikke farge bilen hvit. Litt MG SD Litt VP SF Og litt Duragloss 901 Felger ble børstet og avspylt Etter avspyling av skum Dørhengsler fikk litt grim reaper, og envy detailingbrush Så ble det litt håndvask. EuroW ullhanske, og CG bodywash`n wax Avspyling ferdig, og bilen trenger jo ikke poleres, den har en vanvittig wetlook! Ehh..glem det.. Etter tørk Så var det på tide med clay, tok på meg spandersbuksene, og åpnet en ny pakke clay :lol: "Oi..oi..oooi" Etter altså 1/4 av panser, så var clayen slik: Dette kommer til å ta tid, hele bilen var like ille forøvrig. Etter clay, så var det på tide med litt inspeksjon: Kjørt inn i garasjen, og startet maskeringen Litt mer inspeksjon Så kjørte jeg først 3m EFC på tilhørende pad, 2000 rpm og 5 pass. Ingen forbedring. Kjørte da rett på 3m FCP, 4-5 pass der. Da snakker vi B) Midt under poleringsseansen så ringer en full husvert og ikke får lyd i stereoanlegget. Jævla kjipt når det er fest. På tur ned i garasjen igjen, så skal jeg sjekke klokken, og da skjedde det mest utenkelige.. Under 1 ukes gammel HD2 gikk rett i bakken, og skadet bakdekselet og kameralinsen. Jævla kjedelig, men for å se det på den lyse siden, touchpanelet kunne gått, og de delene jeg trengte kom på under 150,- ferdig fraktet til Norge. Selvfølgelig fra Ebay. :D Etter at jeg hadde kommet meg litt over sorgen, så fortsatte jeg med FCP på resten av bilen: Polishstøv er sunt! Etter endt runde med FCP, gikk vi over til UFSE, og da ble det andre boller. Metallicen poppet som bare rakkern, og det ble BLANKT! :D Maskering av, og en runde med ipa, mye polishrester over hele bilen.. Etter en tørk, ble det en runde med DODO lime prime lite, og den var extrem! Her snakker vi at lakken ble blankere enn før, og gjorde at metallicen poppet litt extra B) Siden bilen tilhører en god venn av meg, så tenkte jeg at den dyreste vokse i samlingen min skulle på bilen hans. Dodo Juice supernatural. Grill fikk black wow og CG metal shine Dekk fikk new look trim gel Eksos fikk en runde Scholl S0 på stålull <-- Dagens rim Litt mer black wow Og voks klar for å bøffes av B) Ferdigbilder! Mens jeg står å tar bilder, så ser jeg jammen meg båten til supporterne til sykdommen Sars. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2010 Nice work! Gruer meg til den dagen jeg selv får en Audi jeg skal detaile...tenker på de ringene bak.. :( hehe.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Mars 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2011 Ser ut som en omfattende og god jobb! Jeg lurer på hvordan du har klart å feste den 0,5l brusflasken til HT'n din? Så kult ut :) Siter Subaru Forester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg