Rune77 Skrevet Oktober 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2010 Skal lakke Wrangleren etterhvert og lurte på å bruke Lastebil lakk. Dette er jo en litt "røff" bil som ikke skal være utstilling. Men er det mye lettere å bruke lastebil lakk eller er det ikke noe forskjell? Er det noe annet man bør være obs på? Noen som vet ca kvaderatmeterpris eller hvor mye det vil komme på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet Oktober 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2010 Skal lakke Wrangleren etterhvert og lurte på å bruke Lastebil lakk. Dette er jo en litt "røff" bil som ikke skal være utstilling. Men er det mye lettere å bruke lastebil lakk eller er det ikke noe forskjell?Er det noe annet man bør være obs på? Noen som vet ca kvaderatmeterpris eller hvor mye det vil komme på? MIne erfaringer (Monopol kontra Glasurit) er at den gjerne koster omrtent halvparten av billakk og har en noe mer tykkere konsistens, så skikkelig utflyt kan være vanskeligere. Men bevares, hvis du skal hellakkere en bruksbil er det bare å kjøre på. Mye bedre at du da bruker lastebillakk enn benga som tydeligvis er veldig populært av en eller annen grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian240740 Skrevet Oktober 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2010 Jeg lurer på det samme, men fikk høre av en kompis at benga lakk blir ganske matt, noe som vil si at lastebil lakken er blankere :) han sa også at lastebil lakken er halvparten så billig som Nordhagen sier :thumb Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/253436-kristian-vw-golf-2-bruks-faest-bil.html Tjom Tjom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Oktober 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2010 Ca halvparten så billig ja og mere slitesterk enn vanlig lakk. Er vel ikke fullt så mange farger og nyanser og velge imellom, men finner garantert noe du kommer til å like vil jeg tro. Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet Oktober 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2010 Om den er mere slitesterk enn vanlig lakk kan jeg ikke svare for. Kan jo være at tykkelsen på sjiktet gjør at det er mer å slite vekk rett og slett. Som sagt er prisforskjellen 2:1 der jeg handler. Lastebillakk kan blandes i alle nyanser som finnes, akkurat som vanlig lakk. Men det er ikke noen god idé å spot/dellakkere med lastebillakk fordi match med original fargekode kan være mindre presis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Lastebillakken kan ikke blandes i fullt så mange farger som vanlig billakk kan, og ang nyanser, så varierer det stort fra lakkmerke til lakkmerke på hvor mange nyanser en farge har. Du kan få lastebillakken like slett og fin og blank som vanlig personbil lakk, og spotlakkering er ingen problemer, lastebillakken har like god match på den fargen den kan blandes i som personbil lakken. Og hos noen lakkprodusenter når dei kommer med en ny serie/oppgradering på personbil lakken, så går den serien som blir utfaset over til å brukes som lastebillakk. Hva lakken koster varier stort på hvilket lakkmerke du velger, og hvor mye du trenger, varier også stort på hvilket lakkmerke, og hvilken farge du velger Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amund:) Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Selv brukt lastebil lakk på en prosjektbil jeg driver med... Ble veldig fint resultat.. Er som folk sier, at du har ikke like mange farge alternativer. Men du finner garantert noen du liker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg