Gå til innhold

Fjærbytte på golf 1.8

Ranger emnet


tarjeidro

Anbefalte innlegg

Prøvde idag å skifte fjæringen på min Golf 1.8 1992, men støtte på et problem når vi skulle ta fjæringen ved framdekkene.

 

Må det et spesialverktøy til for å skru løs fjæringen? Får ikke skrudd løs dette bare ved hjelp av å sette i unbrako nøkkel og skru på toppen.......:hvaskjera

 

Noen som har opplevd det samme og vet av en løsning?

 

TAKK PÅ FORHÅND FOR ALLE SVAR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse mutterne kan sitte noe JÆVLIG.. men jeg byttet akkurat dempere og fører på min golf i helgen, jeg brukte en muttertrekker og en pipe... vel muttertrekker får du kjøpt der dei selger verktøy...en langpipe 21mm har dei fleste pipesett...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse mutterne kan sitte noe JÆVLIG.. men jeg byttet akkurat dempere og fører på min golf i helgen, jeg brukte en muttertrekker og en pipe... vel muttertrekker får du kjøpt der dei selger verktøy...en langpipe 21mm har dei fleste pipesett...

 

Jeg vet ikke helt om dere har forstått meg med spørsmålet mitt.

Jeg har fått LØS fjæringen fra bilen, men får ikke av "skåla" som holder fjæringen fast.

 

Er det her man skal bruke unbraco til å holde fast og en kraftig muttertrekker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om dere har forstått meg med spørsmålet mitt.

Jeg har fått LØS fjæringen fra bilen, men får ikke av "skåla" som holder fjæringen fast.

 

Er det her man skal bruke unbraco til å holde fast og en kraftig muttertrekker? :)

 

Bruke fjærklemmer og muttertrekker.

Det går an å demontere uten fjærklemmer men på eget ansvar ;)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke fjærklemmer og muttertrekker.

Det går an å demontere uten fjærklemmer men på eget ansvar ;)

 

Har ikke fått løs selve fjæringen, men det som holder det. Altså den delen som er festet til karosseriet som holder fjæringen har jeg fått løs, men skåla får jeg ikke opp.....

 

Ser det sånn ut:

 

attachment.php?attachmentid=133183&thumb=1&d=1254915689

 

Så er det bare å gjøre som jeg skriver ;)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår