ZnAkE Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Hva må eg skifte for å sette på turbo på en B230F ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 stempel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by Poffs stempel Kommer vel ann på ladetrykk, er ganske lav komp i F motorene fra før. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by nissan s13 Kommer vel ann på ladetrykk, er ganske lav komp i F motorene fra før. har jo noe med komp å gjøre,men skal du turbokonvertere motor må du ha smidde stempel som tåler varmen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by Poffs har jo noe med komp å gjøre,men skal du turbokonvertere motor må du ha smidde stempel som tåler varmen... MÅ ikke ha smidde stempler for å turbokonvertere. Volvo leverte original turbokonverteringssats til flere A-motorer uten smidde stempler. Mener også at det er kun et fåtall av de originale turbomotorene til Volvo som hadde smidde stempler (B23ET, B21ET). Men det er selvfølgelig en nødvendighet ved høye effektuttak. Ellers vil jeg anbefale å bytte til en komplett FT/ FK motor enn å turbokonvertere en ren F-motor. Det blir både billigere, enklere og bedre. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 tja,for å få til en "billig" turbomotor av en 230f,går jeg ut ifra at du har en med lh 2,4 sprutet.La oss si at du dreier av stemplene litt(tja 1mm ned og forflytte "skålen" 5mm lengre ut)+ ev en 531 topp så får du ned komp enda litt til,samtidig som blokka er ribba ifra stempel så får du oljekanalene til turboen maskinert.Går ut ifra at du har turbo/grenrør/oljerør/intercooler+rør.. Vidre trenger du et komplett ft/fk sprut.det du trenger for å bygge om sprutet er hjerner,dyser,formotstand til dysene+litt småtteri..hjernene er bare å plugge på,du må dra ut ledningene til lmm for å få den før turboen,samtidig som du er fremme med saksa kobler du inn dysemotstanden i ledningene under innsuget og bytter dyser.Plutselig har du en "turbomotor" som er helt "ok" Har du en f motor med lh 2,2 sprut,må du selvsagt ha hjerner og diverse ifra et lh 2,2 sprut,da bør du samtidig også bytte råder da du (kan) ha gammle typen,som er jævli dårlig... For de som "tviler" på maskineringa av stemplene har jeg selv kjørt med samme+531 0g 1,5bar i trykk. komp: b230f-9,8:1 b230fb-9,3:1(531) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet Februar 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 like greit å kjøpe seg en turbo motor da gjerne. Men takk for tipsa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.