Gå til innhold

Kjøp av Porsche 944 S

Ranger emnet


Viper92

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er stor Porschefan og skal kjøpe meg bil. Jeg trodde selv at porsche som førstebil var helt uaktuelt.. Men nå har jeg funnet en 944 (S vel og merke) hvor girkassen er overhalt for et år til bake i tid, forstilling fått nye ledd osv. Bilen ser generelt ser generelt strøken ut. Men selvfølgelig må man jo sjekke bilen teknisk også. Lurer derfor på om det er noe annet en girkassen som er et svakt punkt på disse bilene?

Selger opplyser vel å merke at bilen trenger firehjulskontroll og ny registerreim. Hvor mye kan jeg forvente at dette koster?

Ellers noe annet?

 

mvh Gøran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er stor Porschefan og skal kjøpe meg bil. Jeg trodde selv at porsche som førstebil var helt uaktuelt.. Men nå har jeg funnet en 944 (S vel og merke) hvor girkassen er overhalt for et år til bake i tid, forstilling fått nye ledd osv. Bilen ser generelt ser generelt strøken ut. Men selvfølgelig må man jo sjekke bilen teknisk også. Lurer derfor på om det er noe annet en girkassen som er et svakt punkt på disse bilene?

Selger opplyser vel å merke at bilen trenger firehjulskontroll og ny registerreim. Hvor mye kan jeg forvente at dette koster?

Ellers noe annet?

 

mvh Gøran

 

Eit veldig bra valg:)Har selv ein 90 944Turbo:)

Generelt lite feil på 944.

Det er viktige at du har historien til bilen om hva som er skiftet, for ellers kan fort bli dyrt.

Firehjulskontroll koster vel i underkant av 2000 og reg.reim bytte koster 4000.

Det lureste du gjør, er å melde deg inn i porsche klubben. Det er ein meget aktiv klubb og sitter med MASSE kunnskap om bilene.

Du skal heller ikke se vekk fra at noen der har hatt bilen du har sett på og kan fortelle deg om det er eit bra kjøp.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår