Gå til innhold

Diverse rusk med 100 quattro avant c3, abs, motorstyring og elektrisk

Ranger emnet

escrot

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en 1990modell audi 100 quattro avant 2.3 5 sylindre. Denne har gått 249000km og kostet 15 000kr.

Noe rusk er det med den, selv om den er ganske strøken.

Motorstyring:

Når motoren er varm kan det hende at den kutter i effekt når jeg drar den ut på turtall. Akkurat som om den går i nødmodus.

Leste ut feilkoder og fikk kode nr 2142, som betyr bankesensor.

Prøvde å kjøre bilen med bankesensoren frakoblet, men hjalp ikke. Det rare er at bilen blir helt fin igjen når jeg slår den av og starter opp igjen, men går i nødmodus med en gang jeg får litt turtall. Hvor kan jeg få tak i billig bankesensor. er det kun 1 sensor på denne motoren eller er det to?

ABS:

Jeg ser at bilen har absenheten montert i motorromet, og at den har følere på alle hjul. Den har også denne knappen i dashbordet.

Problemet er at den før det første ikke virker, det lyser ingen lampe når jeg slår på tenningen eller når jeg kjører. Denne bryteren synes jeg er litt rar også. Den låser seg liksom ikke når man trykker den inn som de andre bryterne i dashbordet, den spretter bare ut igjen når jeg slipper den.

Setevarmer:

Det er et sånnt hjul til setevarmer i sjåførsete, men når jeg vrir på denne, så blir ikke setet varmt, og det er ikke lys eller noe i brytern. Det jeg legger merke til, er at det kommer tikkelyder fra under setet mitt et sted, eller under dash (usikker). Denne lyden kommer når jeg belaster sitteputen med vekta mi, eller fjerner meg fra setet. Akkurat som om den var følsom for om noen satt i setet.

Noen som har noen forslag til meg her?

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...