Gå til innhold

Min Passat 1.9 TDI -98

Ranger emnet


Machnos

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om "ny" bilen min og samtidig kanskje komme med noe info som kan hjelpe andre. Tips og råd mottas med takk!

 

 

 

NÅ:

bilde1x.jpg

 

bilde3.jpg

 

bilde2t.jpg

 

 

Bilde: - Original..

passath.jpg

 

Info om bilen:

- Passat 1.9 TDI Comfortline 1998

- 90HK utgave

- Rimelig original

 

Gjort:

- Høytalere bak (Montert)

- Emblemfri grill (Montert)

- Panserforenger (Montert)

- Crome speildeksler (Montert)

- DeLight klare sideblinkere (Montert)

- ProStreet bakrutesenker (Montert)

- Liten MS design vinge (Montert)

 

På tur:

- Nye blanke baklykter

- Org. tåkelys

 

Planer:

- Solfilm/Soting av ruter

- Nye lykter(Led evt. vanlig)

- Alu sommerfelger (Sommer2011)

- Senk?

- Chip?

- Lakking av svart nedre del foran/bak

Endret av Machnos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke høytalere bak? Hva gjør du?

 

Du trenger:

1 par med høyttalerbaffler/spacere (98,- Mekonomen, Motor Norge)

15m kabel 2x1,5mm2 RØD/SVART (144,- Mekonomen, Motor Norge, 9,60pr.meter)

2 stk høytalere (Alpine SPG-17C2 995,- Mekonomen, BilXtra)

 

Valgfritt:

1 pk. kabelsko rød (12,- Mekonomen, Motor Norge)

1 stk ISO adapter han universal (60.80,- Mekonomen, Motor Norge)

 

dsc0961k.jpg

 

 

Verktøy:

F.eks minidrill med bitssett

 

 

Framgangsmåte:

 

1. Plastlist nede ved dør

 

Nede på venstre side sitter et lite rundt deksel(ca.2cm diameter). Sprett det opp med et lite flatskrujern, og skru ut torx-skruen. Nå får du løsnet sidelisten hvor jeg valgte å legge høytalerkabelen under.(Dette ble gjort likt på begge sider) Du løsner listen ved å trekke den forsiktig oppover. Du må også løsne på dekslet/plastlisten ved belte for å kunne gå videre til neste trinn.

 

dsc0950p.jpg

 

2. Løsne dørpanelet

 

Du må nå løsne selve dørpanelet ved å løsne torx-skruen helt nesderst, midt på panelet.

Så må du vippe vekk pyntedekselet ved håndtaket, under dette finner du to skruer du skrur ut med vanlig stjerneskrujern. Trekk dekselet mot deg. Vips så er panelet løst.

 

dsc0962.jpg

 

3. Trekking av kabel

Jeg valgte å legge fra spilleren til høytaleren i denne rekkefølgen: Spiller-under dørkmatte-under sidelisten-opp ved belte listen/dekslet-gjennom hullet på baksiden-gjennom org ledningshull til døra-høytaler(Se bilder)

 

Ps. Jeg koblet på en ny ISO-kontakt på ledningene som går til spilleren for at det skulle være enkelt å koble til de nye kablene. Nermere forklaring kan gis på forespørsell.

 

dsc0959lr.jpg

 

dsc0951f.jpg

 

 

 

4. Montering av høytalerbaffler/spacere

 

Det første jeg gjorde var å stikke ut de originale hullene med et skrujern og sette inn plasthylser i hullene, slike som utvider seg når man skrur skruen inn. (4 stk)

Deretter skru fast høytalerbafflene og så høytalerene i disse.

 

dsc0964lg.jpg

 

Har dessverre ikke bilde av ferdig monterte høytalere... Men håper dette kan være med å hjelpe noen og lurer du på noe er det bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår