Gå til innhold

Mazda 6 (08-2010) "Erfaringer"

Ranger emnet


VW-Alex

Anbefalte innlegg

Hei :)

Tenkte å legge ut mine erfaringer så langt om min mazda 6 2008 stv, advance,hvit, så andre kan lese litt og noen kan legge ut sine erfaringer.

 

Mine erfaringer:

 

1. Min mazda gikk veldig ujevt, vanskelig å kjøre på lavt turtall og lavt gir,da begynte den å nøkke og små hoppe litt.

Garantisak: Dem sa det var programmeringsfeil, så ny vil bli lastet inn på neste service

 

2.Dårlig håndbrekk. Sto dårlig på håndbrekket, måtte trekke skikkeli skikkeli til for at den skulle stå på brekket.

Garantisak: Dem bare strammet det opp, og gulle godt

 

3.Når jeg kjørte på ulent terreng, med litt hull og slikt, sånn at bilen rullet litt fram og tilbake, hadde jeg en irriternde "klirre" lyd bakfra, akkurat som eksospotta tok i bakfanger eller lignende.

Garantisak: Var et "varmeskjold" helt bak på bakpotte, som lå å tok i bakpotte og laget klirrelyden. Rettet av verksted.

 

4. Mye dugg og lukt ifra Air Condition, ved oppstart og når man skrur av motor.

Årsak: "Pollenfilteret" filteret som står rett bak hanskerommet. Bilen var da gått rundt 39.000 km, på tide å bytte dette da, pris filter: ca 100 kr. Arbeid: GJØR DET SELV, ingen skruer.

 

5. Mye klirrelyd ifra ratt, når underlaget er litt ujevnt, som små slitt asfalt.

Garantisak: Dem skulle sjekke om dette lå inne på databasen, om jeg kanskje skulle få nytt ratt eller deler. Men etter at verksted hadde oppe dette, så var lyden, værtfall den værste lyden, delvis borte.

 

"Kanskje mange syns dette er småe småe bagateller, men når bilen er såpass ny, å når nybilgarantien enda finnes, så tar jeg den på verksted:) "

 

Generellt:

Jeg er kjempe fornøyd med min mazda 6, god å kjøre, god plass inne i bil, og i bagasjerom. Får inn en Simo Kombi vogn, rett inn, bare å legge den sammen. Bilen går godt, mulig den går bedre når riktig og oppdatert programmvare er installert. Er en diesel 140 Hk. Mulig det blir en ChipExpress box på den, 184 hk/ 403 Nm.

Ellers så fungerer bilen glimrende :)

Har lagt solfilm på alle ruter, ikke front. Vil bli senkefjærer på den, 19"/20" felger kommer, dobbel eksos, og oppgradering av stereoen vil forekomme:)

2011 Skoda Superb 140 4x4 DSG

2013 Ski-Doo Summit XM 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår