Gå til innhold

Ble forbikjørt i dag

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg ble som sagt forbikjørt i dag, det var en liten Hvit Citroen AX som absolutt skulle forbi meg like før en 90 graders sving.

 

Som dere ser på illustrasjonen valgte han en livsfarlig plass å prøve seg på, jeg rakk å bremse ned litt, men den 90 Graders svingen klarte han ikke. Det ble understyring rett fram i rekkverket.

 

Jeg kjørte forbi og skulle til å stoppe da jeg ser at luringene (4 stk.) i bilen ser ut til å være av kategorien "bolere", jeg velger å kjøre et stykke til fram å følger med i speilet mens jeg ringer 112 og varsler om uansvarlig kjøring.

 

Så hvis dere ser en liten Hvit Citroen AX med skade på høyre side, så er det sikkert denne.

post-374-13804852590249_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ..

Er så jævla kult når folk gjør slike sjakktrekk..

Var en fyr som absolutt skulle forbi meg på ei lita strekke for et par år siden om vintern. Gammel caddy. Greit nok at han kjørte forbi, ikke noe å si på det. Det som var moro var at han skulle svinge av RETT ETTER han kjørte forbi meg (tøffing), men klarte ikke svingen. Bar rett inn i en stoor snøhaug og ble stående fast.

-Bare bremset ned og kjørte saaakte forbi han og gliste :D

 

Fattern var også med og foreslo at vi skulle stoppe og klappe for han. Får gjøre det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei forbikjørt på E39 rett etter Søylandskiosken ved Bue på vei tilbake fra Stavanger med lastebilen, men jeg holdt 90 i 80 sona. Da var det ein gammal kadett som absolutt skulle forbi selv om jeg allerede kjørte for fort(speedometeret hans viste vel sannsynligvis at jeg lå i 100). Da han nesten var forbi så jeg det satt ein person i veikanten som jeg synes satt litt rart. Så ser jeg han reiser seg brått opp og springer mot veien..... Politiet satt og hadde laser kontroll.... Regner med han fikk ei lita bot for han kom ikke sakte forbi meg.

04 Volvo S80 D5

10 Volvo FH 540 6*2

Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns mye dumme folk på veiene for å si det mildt. Jeg og broren min var på vei til juleferie jula som var nå. Vi lå i kø oppover begnadalen hvis noen vet hvor dette er.

 

Kø på en ca 8-10 biler. Det var mørkt, føret var ELENDIG. Køa gikk i 60 eller noe i 80 sona. Svingete vei, og føret tilsa at å holde grensa oppover der var ren idioti. Men allikevel skulle en kar i en A6 stasjonsvogn (tror jeg det var) forbi meg og 2 til. Jeg og de 2 andre blinka som faen med fjærnlysa til han. Han skjønte nok hvilke høye tanker vi hadde om han. Der han kjørte forbi var det en LITEN rettstrekke, og det kom også biler i møte.

 

Han kjørte forbi flere etterpå også. De også blinka som faen med langlysa til han når han kjørte forbi. Det verste er at han kom seg ikke helt forran engang. Så sånn sett var det helt bortkasta, for han sparte vel kanskje 10 sekunder på de idiot manøvrene der..

 

Føret var sånn at jeg fikk hjulspinn om jeg ga gass i 60 kmt. SMAAAART fyr :rolleyes: Sikkert en familefar bak rattet med fammen i bilen på vei til hytta. Ofte de som er mest aper bak rattet

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke nevne en situasjon, for jeg har sett så utrolig mange situasjoner der folk hiver seg ut og tror de kjører formel 1 bil. Jeg har jo selvsagt tatt forbikjøringer jeg treger på etterpå, men faren har ikke vært "stor" og så hadde jeg muligheten til og komme forbi litt raskere en gjennomsnittet også!

 

Jeg har blitt overrasket mange ganger, og for å si det sånn så tror jeg ikke jeg har sett min siste dumme forbikjøring.

 

Men fcuk, jeg mener hvertfall du gjorde det riktige når du ringte 112, jeg gjør gjerne det selv, spesielt når jeg ser en som er "sørpe" full setter seg inn i en bil Mandal......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette_

Da han nesten var forbi så jeg det satt ein person i veikanten som jeg synes satt litt rart. Så ser jeg han reiser seg brått opp og springer mot veien.....

 

Hehe, trodde først det var en bærplukker som satt på dritern jeg :D

 

Men tilbake til tema, hvis det er noen som tar idiotiske forbikjøringer i byen så er det taxi-sjofører! Ble senest forbikjørt av en på fredag, det komiske var at vi skulle faktisk til samme plass sånn at når han bremsa ned for å parkere tok jeg han igjen!

Kompisen min kremta bare "det sparte du vel 10 sekunder på.." Stakkarn bare så ned og kom seg jævli fort ut av butikken.. travel kar!

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a3fanatic

men skal man forbi så skal man forbi

 

håper virkelig du kødder no, for eg føler du e absolutt lavmål når eg leser det der.. ikkje for at vi skal kjefte på hverandre i flere sider no, men eg liker ikjke den holdningen der..

 

en i klassen kan ikkje kjøre bil, for å si det sånn.. har en 320 ulovlig ombygd til 325, han har holdt på å ta livet av meg og kompisene mine mange ganger, før og etter motorskiftet, hater sånt.. det siste var at han prøvde å kjøre forbi min mor på speilblank is, og havnet i fjellveggen.. seriøst, når en toyota yaris 1,0 spinner hemningsløst når du gir litt gass i 60, DÅ E DET GLATT! fyren kom i stor fart bakfra, lå bak mens mamma kjørte i 40, la seg ut og ga gass og for i veggen.. litt vittig då, det var vel en av de mindre stygge forbikjøringene hans..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoCDoG

 

håper virkelig du kødder no

 

Nei folk fra Rogaland kan en aldri bli klok på ;). Ikke alle som tar en spøk vettu. Selv har jeg aldri noe behov for å kjøre forbi (eller at bilen min ikke duger til forbikjøring?).

 

Holdt på her for ca 2 år siden og bygge ut en kjeller. Hadde da ikke kommet så langt at vi hadde ordna til badet så jeg stakk ut for å pisse. Hadde akkuratt slutta å regne så veibanen var rimelig "fuktig". Har utsikt til ei slette rett her som er ca 900m lang. I begynnelsen tror jeg at jeg ser en bil + en sykkel på vei mot meg. Jeg står i hagen og har utsikt over sletta gjennom noen busker. Da legger jeg merke til at det er 2 biler bare at den ene lå som klister oppi den foran. Etter ca 300m bestemmer bilen som ligger bak seg for å ta forbi. Dette var vel det siste den bilen fant på. Begge bilene holder ca 80 da bakerste gir på. Så ser jeg da 4 lykter på veien da denne kommer opp på sia men det som var litt merkelig var at lysa til bilen som kjørte forbi virka litt "ustø". Den greier å dra forbi og prøver å legge seg inn fremfor. Det som vedkommende sikkert ikke helt hadde fatta var at han hadde hjulspinn når han var ved siden av den andre bilen. Men han fikk iallefall bilen til å gå inn igjen ... og kanskje litt mere en ønskelig. Bilen snurrer 180 grader og treffer en lyktestolpe som står der i veikanten. Bare flaks at han ikke dro med seg bilen som han kjørte forbi. (Egentlig merkelig hvor lite lyd ett krash lager). Sprang seff til for å se om det var noe jeg kunne hjelpe til meg siden det ikke så helt bra ut. Heldigvis for sjåføren var han bare litt shaky. Så da det var en BMW 325 vist jeg husker rett med slicksdekk. Bilen så litt banan ut da ja etter den hadde truffet stolpen ;)

 

Uansett leksa er : Husk å ha mange nummer til tipstelefoner notert ;) Jeg blei iallefall 1k rikere selv om det aldri sto i avisa. Og ja ... Ikke kjør bil med slick på vått føre og med utgått prøveskilt.

 

Det var vel min eneste personlige erfaring med forbikjøringer. Er glad jeg aldri har opplevd noe "ekkelt".

 

fcuk : Jeg hadde gjort akkuratt det samme

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huska at dåke har sikkert holdt på og krasja dåke og.Vist alle ska sitta klar med nr til tipstlf for og tjena 1ooo kr so finn dåke ein ny hobby,greit at det er mangen idiotar på vegen so ikj burde vore der,,

men faen bygd bilen om i frå 320til325 sånt gjer meg forbanna ja då har du lite og bli forbanna for..eg har kjørt bil i 6år no og eg har sitt mangen farlige situvasjonar som har gjort meg irritert og forbanna, men ringe ikj og tipsa om kvar ein liten ting eg ser sånn som visse andre her inne gjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår