Gå til innhold

Bruktbil til 100-130 000,-?!?!

Ranger emnet

Columbie

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er mitt første innlegg på forumet her, håper jeg kanskje kan få noen gode råd på min vei:)

Jeg og min kone skal kjøpe oss "ny" bil men jeg ser meg helt blind i bilmarkedet. Det er så mye tilsynelatende bra biler i dette segmentet og jeg klarer ikke å bli helt enig med meg selv. I denne prisklassen vil nok bilene være mellom 6-10 år gamle og da kan det være vanskelig å skille mellom gull og boss. Har også hørt og lest litt om typiske feil på diverse biler, slik som smøringen på saab bilene og rust på mercedes. Hva bør jeg unngå og hvilke biler bør jeg kikke nærmere på. All hjelp mottaes med stor takk :-D

Vi er en familie på 4 og i en perfekt verden ønsker jeg meg en bil som har kjøreglede og er litt kvikk. (trenger ikke 2-300 hester)Også en fordel om det er en driftssikker bil uten altfor mange feil. Det er vel eneste kriteriene jeg har. Håper noen sitter på etpar gode tips slik at det blir litt lettere å velge:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor haust var eg i same situasjon. Eg kikte bl.a. på Audi A4 (2001-2004) A6 (fra 98, facelift i 2001?)

Honda Accord

Bmw 5 serie. (men skeptisk til rust på dei!)

Saab 9-3 og 9-5

Golf (ifra 2004)

Hadde lyst på litt sprek motor og at bilen hadde litt utstyr. Måtte være 4 seter pga pendling til jobb med andre.

Valge å øke kjøpesummen litt. Og det var ein Volvo S60 til salgs ikkje lang ifra der eg bur, so det vart ein Volvo på meg.

Eg er iallefall fornøyd med bilen

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider