Gå til innhold

6" i dørene

Ranger emnet


Mummielge

Anbefalte innlegg

jeg har nå kjøpt meg nytt frontsett (4" macrom) men synes det er for lite bass.. å da vill jeg eventuelt kjøpe meg 6" å ha i dørene. blir dette dårli eller mangler jeg rett og slett bare sub og forsterker??? grunen til att jeg vill ha 6" i dørene er pga mer bass framme. er dette lurt? eller blir det feil lydbilde av det?

 

 

Mvh Tom H.E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke er bass framme nuh er pga frontsettet ditt består av mellomtone og diskant.

 

Jeg ville droppet 6" og heller kjøpt forsterker til frontsett og en eller to 10" subber med monoblokk.

 

Da vil du få nice lyd i hele bilen.

 

Forsterker og monoblokk finner du billig her: http://www.dynabel.no .. De forsterkerne er bra.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke høytalere bak. har kun di i dasjen (frontsette)

 

Men her http://www.xcs.no/index.php?visprodukt=259 Dørpanel

 

;) har tenkt på det...men lurer på om det ødelger lydbilde å ha 6" i dørene framme bare for å ha mer bass framme. når jeg uanz skal kjøpe meg sub og forsterker osv senere. er det da vits med 6" i dørene Framme??

 

Har tenkt på Komponent sett i bakdørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

tom helge hør nå her.. ditt anlegg burde sett noe slikt ut

 

- Frontsett i dasjen. (det har du nå.)

- forsterker til frontsett ( http://www.dynabel.no BF0604 eller noe i den duren.)

- 2 10" subber. (infiniti kappa 10.1)

- monoblokk til subber. ( monoblokka til dynabel)

 

+ masse kabler og stasj.

 

Det virker så lite!!!! :) vill ha mer høytalere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal skaffe deg 6.5" å ha i dørenen som mellombass.. For det blir så stor hull i systemet ditt pga hvis du bare skal bruke frontsettet og evt. 10"ere...

 

En 4"er greier spille så langt ned som en 6.5" gjør.. Overgangen mellom 6.5" og 10" vil da ikke blir så STOR enn hvis du skulle bare bruke 4" og 10"ere...

 

Så jeg ville heller da brukt litt tid på å fikse til 6.5" i dørene.. Du vil etterpå syns det blir veldig bra..:D

 

Jeg ville ha gjort det slik.. Brukt en 4kanal forsterker på frontsettet og 2kanal forsterker på subbere...

 

På 4kanalen koblere du diskantene & 4"ene på filtere som følgte med settet ditt når du kjøpte det i 2kanal, og 6.5" kobler det i 2kanal og delt det i filtere som sitter i forsterkeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 190e

Jeg syns du skal skaffe deg 6.5" å ha i dørenen som mellombass.. For det blir så stor hull i systemet ditt pga hvis du bare skal bruke frontsettet og evt. 10"ere...

 

En 4"er greier spille så langt ned som en 6.5" gjør.. Overgangen mellom 6.5" og 10" vil da ikke blir så STOR enn hvis du skulle bare bruke 4" og 10"ere...

 

Så jeg ville heller da brukt litt tid på å fikse til 6.5" i dørene.. Du vil etterpå syns det blir veldig bra..:D

 

Jeg ville ha gjort det slik.. Brukt en 4kanal forsterker på frontsettet og 2kanal forsterker på subbere...

 

På 4kanalen koblere du diskantene & 4"ene på filtere som følgte med settet ditt når du kjøpte det i 2kanal, og 6.5" kobler det i 2kanal og delt det i filtere som sitter i forsterkeren..

 

 

Slik som du sier her er det faktsikt det jeg har tenkt på MEN det er noen som mener STIKK motsatt her og att jeg ikke bør ha 6,5" i dørene, så da blir jeg veldi i tvil om hva jeg bø jøre...har tross alt tenkt å bruke masse av penger og tid på dette annlegge så derfor vill jeg ha det perfekt. argo: bør jeg ha 6.5" i dørene?? Jeg prioitere KVALITET og GOD LYD, skal ikke ha noe jalla jalla opplegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår