Mummielge Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 jeg har nå kjøpt meg nytt frontsett (4" macrom) men synes det er for lite bass.. å da vill jeg eventuelt kjøpe meg 6" å ha i dørene. blir dette dårli eller mangler jeg rett og slett bare sub og forsterker??? grunen til att jeg vill ha 6" i dørene er pga mer bass framme. er dette lurt? eller blir det feil lydbilde av det? Mvh Tom H.E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Grunnen til at det ikke er bass framme nuh er pga frontsettet ditt består av mellomtone og diskant. Jeg ville droppet 6" og heller kjøpt forsterker til frontsett og en eller to 10" subber med monoblokk. Da vil du få nice lyd i hele bilen. Forsterker og monoblokk finner du billig her: http://www.dynabel.no .. De forsterkerne er bra. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mummielge Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 jeg har ikke høytalere bak. har kun di i dasjen (frontsette) Men her http://www.xcs.no/index.php?visprodukt=259 Dørpanel ;) har tenkt på det...men lurer på om det ødelger lydbilde å ha 6" i dørene framme bare for å ha mer bass framme. når jeg uanz skal kjøpe meg sub og forsterker osv senere. er det da vits med 6" i dørene Framme?? Har tenkt på Komponent sett i bakdørene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by Mummielge Men her http://www.xcs.no/index.php?visprodukt=259 Dørpanel Linken funker ikke helt tror jeg.. Kommer bare opp masse tilbehørsprodukter, ikkeno dørpanel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mummielge Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Altså. jeg har Frontsett i dasjen 4" mellom og diskant, da bør jeg kke ha noe i dørene? er det det du sier snerhus? att jeg heller burdet har 6*9 i hattehylla? Men det JEG tenkte på var istede for høytalere i hatt....så tenkte jeg å ha "Frontsett" i bakdørene..blir det bare teit det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mummielge Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Hehe..stemmer.. jeg har misforstått deg litt der ja :) men nå fatter jeg hva du vill fram til. Men hvor vanskeli kan det være å lage to hull i dørene? eller er dette ikke til å andbefale? jeg liker ikke så godt 6*9 eller høytalere i hattehylla..ser du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 tom helge hør nå her.. ditt anlegg burde sett noe slikt ut - Frontsett i dasjen. (det har du nå.) - forsterker til frontsett ( http://www.dynabel.no BF0604 eller noe i den duren.) - 2 10" subber. (infiniti kappa 10.1) - monoblokk til subber. ( monoblokka til dynabel) + masse kabler og stasj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mummielge Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by Heggis tom helge hør nå her.. ditt anlegg burde sett noe slikt ut - Frontsett i dasjen. (det har du nå.) - forsterker til frontsett ( http://www.dynabel.no BF0604 eller noe i den duren.) - 2 10" subber. (infiniti kappa 10.1) - monoblokk til subber. ( monoblokka til dynabel) + masse kabler og stasj. Det virker så lite!!!! :) vill ha mer høytalere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by Mummielge Det virker så lite!!!! :) vill ha mer høytalere Om ikke du er full av penger, slik at du kan virkelig handle prosessorer og slikt, ville jeg heller gått for ett kjempebra frontsett, og sub. Blir ofte bedre enn mange halvbra høytalere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Bisarre : takk... jeg og mener det. kan evnt. ha 20cm greier i hattehylla... 4" og subber har jeg hørt i en volvo 240 og det fynka goodt i forhold til et jalla oplegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mummielge Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 GÅ ut i fra att jeg vill ha sub og 20cm i hatt. kan ja da bygge en kombinert kasse som jeg plassere under hatt..å som subene står i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 i følge det jeg har lest av sånne "proffe folk" av inlegg her på forumet så virker det som at di bruker 8" til mellomtone/mellom bass greier. jeg mener 8" hadde våre ok vist du første skal ta det helt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soundpressure Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 kjøp deg en sub og en forsterker du. feks en firekanaler Siter Kun råeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Jeg syns du skal skaffe deg 6.5" å ha i dørenen som mellombass.. For det blir så stor hull i systemet ditt pga hvis du bare skal bruke frontsettet og evt. 10"ere... En 4"er greier spille så langt ned som en 6.5" gjør.. Overgangen mellom 6.5" og 10" vil da ikke blir så STOR enn hvis du skulle bare bruke 4" og 10"ere... Så jeg ville heller da brukt litt tid på å fikse til 6.5" i dørene.. Du vil etterpå syns det blir veldig bra..:D Jeg ville ha gjort det slik.. Brukt en 4kanal forsterker på frontsettet og 2kanal forsterker på subbere... På 4kanalen koblere du diskantene & 4"ene på filtere som følgte med settet ditt når du kjøpte det i 2kanal, og 6.5" kobler det i 2kanal og delt det i filtere som sitter i forsterkeren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mummielge Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by 190e Jeg syns du skal skaffe deg 6.5" å ha i dørenen som mellombass.. For det blir så stor hull i systemet ditt pga hvis du bare skal bruke frontsettet og evt. 10"ere... En 4"er greier spille så langt ned som en 6.5" gjør.. Overgangen mellom 6.5" og 10" vil da ikke blir så STOR enn hvis du skulle bare bruke 4" og 10"ere... Så jeg ville heller da brukt litt tid på å fikse til 6.5" i dørene.. Du vil etterpå syns det blir veldig bra..:D Jeg ville ha gjort det slik.. Brukt en 4kanal forsterker på frontsettet og 2kanal forsterker på subbere... På 4kanalen koblere du diskantene & 4"ene på filtere som følgte med settet ditt når du kjøpte det i 2kanal, og 6.5" kobler det i 2kanal og delt det i filtere som sitter i forsterkeren.. Slik som du sier her er det faktsikt det jeg har tenkt på MEN det er noen som mener STIKK motsatt her og att jeg ikke bør ha 6,5" i dørene, så da blir jeg veldi i tvil om hva jeg bø jøre...har tross alt tenkt å bruke masse av penger og tid på dette annlegge så derfor vill jeg ha det perfekt. argo: bør jeg ha 6.5" i dørene?? Jeg prioitere KVALITET og GOD LYD, skal ikke ha noe jalla jalla opplegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg