jornland Skrevet August 18, 2010 Rapporter Share Skrevet August 18, 2010 Hei Har en 1997 opel combo 1,7d som det har rustet hull i takkuppelen på. Bilen er nesten rustfri ellers, så vil gjerne prøve å reparere det. Er det noen som vet om disse kuppelene er til å skru av? Da vil det eventuelt være greit å sveise den og lakkere. Har hørt på pris på ny kuppel hos opel. De forlanger 10000 kroner, og det er uaktuelt. Er det noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i en? Har ikke klart å oppdrive den som rustdel hos veng eller klokkerholm.. Og har noen greie på hvor jeg finner lakkoden på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower520 Skrevet September 7, 2010 Rapporter Share Skrevet September 7, 2010 Hei, Den er mulig og skru av, om det ikke er et stort hull så vil det gå ganske greit å sveise det vil jeg tro, hvis du får sveiset det så må du få sprayet på no grunning eller som vi gjorde på bilen til faren min så sprayet vi på http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Rustbeskyttelse/Rustbeskyttelsemasse-for-hulrom/ dette så malte han med hvit benga lakk fordi han ikke bryr seg så mye om bilen. men vil du ha noe som ser bedre ut kan du jo bruke spray boks. Siter Volkswagen Caddy 1.9D 1998 Volkswagen Golf MK3 TDK 1993 Volvo 245 1986 X OnkelTom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jornland Skrevet September 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2010 Fikk tak i en gammel kuppel på huggern. Var ikke helt rustfri, men greit nok å betale 500 spenn for den ferdig avskrudd. Så har selve rustsveisearbeidet begynt. Se bilder. Det som er så irriterende er at all rusten er mellom de to platene i kanten på kuppelen. Må derfor sveise rundt hele kanten for å få det bra. Har kjøpt lakk hos Billakksenteret i Drammen, og skal lakke den rød som er bilens originalfarge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower520 Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 blir bra detta =) Siter Volkswagen Caddy 1.9D 1998 Volkswagen Golf MK3 TDK 1993 Volvo 245 1986 X OnkelTom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg