Gå til innhold

Førerkortbeslag

Ranger emnet


Lancer

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg var litt ivrig på gassen og ble målt til 120 i 100.

Jeg dro på en henger, og ble fratatt førerkortet.

Hengeren var uten last, men manglet bremselys :( ellers var det tørr veibane og dagslys. Ukependler 7 mil hver vei, og har ukurante arbeidtider i forhold til kollektivtransport, så datteren min kjører meg til jobb nå. Jeg erkjente de faktiske forhold og samtykket til beslaget. Noen som en ide om hvor lenge førerkortbeslaget vil vare og evt strl på boten? Må jeg møte i retten og trengs det en advokat? Skal jeg levere tapsmelding?

Hadde vært greit og vite, ting må jo planlegges på en annen måte nå som jeg har blitt syklist :)

Endret av Lancer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete at man ikke har lov til å følge fartsgrensen oppad når den er 100 km/t selv om man drar henger. Slikt noe er jo bare til irritasjon både for en selv og andre. Og når man kjører bil skal man ikke irritere seg, fordi da blir man ukonsentrert.. Men nok om det, hehe...

 

I praksis har du jo kjørt 40 km/t for fort, så da blir vel bota satt etter denne satsen. Altså 40 km/t for fort i 80 sone som gjaldt for deg med henger (selv om fartsgrensen på veien var 100 km/t). Åsså får du sikkert litt påpakk fordi hengeren manglet bremselys. 40 km/t over fartsgrense på 80 kvalifiserer vel sånn ca til førerkortbeslag, så 6 mnd. uten lappen virker som en rimelig antakelse.

 

Siden du samtykket til førerkortbeslaget blir det ingen rettsak eller noe ut av dette. Du for et forelegg fra politiet, åsså blir førerkortet beslaglagt i henhold til fartsovertredelsen. Utfallet får du beskjed om i brevs form.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I april mnd.ble jeg stoppet på en rett strekning....jeg kjørte forbi en bil i 60 sonen,ble da målt til 117.Så det gikk jo litt fort.

Jeg har mistet førerkortet i 19 mnd og skal i fengsel i 16 dager,mista jobben.Ender vel på sosialen.

Det jeg lurer på har andre hørt om lignende saker,med de straffene.

Hadde ingen prikker i førerkortet fra før.KAN DET VÆRE MULIG Å STRAFFE NOEN SÅ JÆVELIG FOR DETTE?

Vett jo om fullekjørere som for midre straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du omtrent doblet fartsgrensen, så er det helt klart vanlig med slike straffer ja. Det er like ulovlig å bryte fartsgrensen i en forbikjøring, som det er ved vanlig kjøring.

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår