bjornkn Skrevet August 9, 2010 Rapporter Share Skrevet August 9, 2010 Plutselig har låsen slått seg vrang på bakdøra på min 96 Carina E stasjonsvogn. Lurer på om jeg kan ha gjort noe galt, eller om det er et enkelt triks? Så lenge bilen er ulåst virker bakdøra helt greit, men så snart jeg har låst den med sentral-låsen, og låst opp igjen, er det ikke mulig å åpne bakdøra lenger. Da må jeg ta av dekselet på innsiden og fikle med noen stenger o.a. rett ved selve låse-kroken. Ved opplåsing er det et punkt som stengene fra lås (eller sentral-lås) ikke greier å komme forbi uten at jeg hjelper til. Kanskje jeg må skru ut alle de involverte delene? Men håper fortsatt på at det bare er et eller annet lite triks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimkåre Skrevet Januar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 hei. eg har hatt samme problem på min carina 97 stv. eg fant meg ei spiralfjær å festet det på staget som går opp til håndtak, slik at håndtaket går nok tilbake. spiralfjæra var ca 5cm lang med fester i endene. helsing jim kåre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornkn Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2013 Et meget seint svar/takk her. Ser ut til at epost-varsel var default 'av' her :-( Begynner å bli grundig lei av låsa nå, så jeg får se om jeg kan få tatt en runde til på den, og se om jeg finner ut av det med en ekstra fjær. Det er så trangt og uoversiktlig inni baklemmen, selv med tannlegespeil :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg