Peugeot405 Skrevet August 3, 2010 Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Hei. Skulle lufte bremsene på poloen i dag da gjengene på det jeg tror er hjulsylinderen gikk i stykker. Da jeg skulle skru inn luftenippelen skrudde jeg ut gjengene i samme slengen =P Spørsmålet er om jeg må ta noen spesielle forhåndsregler før jeg bytter hjulsylinderen, eller er det bare å bytte hjulsylinderen og begynne å lufte bremsene?? På forhånd, takk =D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 3, 2010 Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 (endret) Det er kjekt med en slik: Klyp den lengst mulig bak på bremseslangen så unngår du endel kjedelig, unødvendig(?) lufting. :thumb Kjekt å demontere bremsesko osv som kan få søl på seg. Har du gjengeverktøy og tid til det kan du jo gjenge opp til en dim større luftenippel hvis pakningene på sylindern ser bra ut. Bruk varme for å løsne muttern/nippelen på røret inn. Før du monterer sammen noe som helst smører du inn alle gjenger med alu/kobberpasta! Setter du en strips rundt stemplene slipper du at de faller/presses ut før du er klar for det. PS! Og ja, bruk egne bremsenippel-fastnøkler som dekker fem av de seks kantene på sekskanthodet. De er kjekke. Jeg har den typen med stoppklakker, fine på lange nipler. Endret August 3, 2010 av Skody Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot405 Skrevet August 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2010 Takk for svar, da skal se åssen dette går i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg