Gå til innhold

Mine 123`er:)


"VOLVOPOWER"

Anbefalte innlegg

Hei! Har da altså ENDELIG funnet meg den 23èn jeg ville ha! En 1985 Mercedes 123 300 TD uten turbo, og en 300tdt. Jeg skal bytte motor fra 300 uten turbo(300 lat) til 300 Turbodieselen! :D så skal bilen lakkerest, få på felger, senk, annleg og lakkering, skal også prøve å få tak i svart interiør:) !

Endret av "VOLVOPOWER"

x3 Mercedes w123 300TDTx2,1 300diesel sedan)

x2 Mercedes w124 300TDT(en 300 turbosedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halloen ;)! jeg har alltid vært svak for mercedes 123 serien.Legger ut bilder av 123 ene mine her. Det som skal gjørest er restaurering og bytting av motor og gir. Skal ha 300 tdt i denne med automat. Bilen skal også lakkerest med tiden! :)

x3 Mercedes w123 300TDTx2,1 300diesel sedan)

x2 Mercedes w124 300TDT(en 300 turbosedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortiden vært og henta meg delebil(bilde kommer snart!): En 1985 modell 123 300TDT som er gjennomrusta, men motor og gir er i topp stann! Kun en eiers bil, med Masse utstyr! Bilen har rulla 380 000 Km! uten problem! Bilen er grønn med grønt interiør og svart dashbord! :)

x3 Mercedes w123 300TDTx2,1 300diesel sedan)

x2 Mercedes w124 300TDT(en 300 turbosedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir tøft! men hvorfor ikke beholde manuelkassa, å sett på en litt større turbo enn orginalt på motorn? :D

 

Bilde av min, før jeg ga den bort til søskenbarnet mitt

IMG_2274.jpg

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven døtte, steintøffe felger du har handla deg der på 123n!;)

 

du skulle ha fått senka den litt foran, så blir dette knallbra!

 

skal du ha stereoanlegg etterhvert?

 

skriv litt om planene dine i øverste tråden da!;) ser bra ut dette..

 

Vil anbefale deg å beholde manuell kasse, men sette inn en turbodiesel-motor.. det er mye jobb å bygge om til automat, også går det bedre med manuell og er mye sjeldnere enn med automat, automat har jo de fleste..;)

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir tøft! men hvorfor ikke beholde manuelkassa, å sett på en litt større turbo enn orginalt på motorn? :D

 

Bilde av min, før jeg ga den bort til søskenbarnet mitt

IMG_2274.jpg

 

Jo klarer ikke å bestemme meg for manuell eller automat! :) Gav bort, er du gal! :) så fin ut den der:D

x3 Mercedes w123 300TDTx2,1 300diesel sedan)

x2 Mercedes w124 300TDT(en 300 turbosedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven døtte, steintøffe felger du har handla deg der på 123n!;)

 

du skulle ha fått senka den litt foran, så blir dette knallbra!

 

skal du ha stereoanlegg etterhvert?

 

skriv litt om planene dine i øverste tråden da!;) ser bra ut dette..

 

Vil anbefale deg å beholde manuell kasse, men sette inn en turbodiesel-motor.. det er mye jobb å bygge om til automat, også går det bedre med manuell og er mye sjeldnere enn med automat, automat har jo de fleste..;)

 

 

Ja felgane er greie, skulle ha maken dine felger, men kom over disse billigt! (500,-) har stått på en 123 280CE:) ja steroannlegg er handla inn, skulle fått tak i godkjent senk! :) er usikker på im jeg skal ha manuell eller trygdespak som du har! :)

x3 Mercedes w123 300TDTx2,1 300diesel sedan)

x2 Mercedes w124 300TDT(en 300 turbosedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår