j_loftaas Skrevet Desember 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2010 dette er ganske så ok tall for en 1,8L :) kansje eg burde bremset min og for og se ka den klarer og levere :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2010 Det er bra tall på en 1.8 med så få modefikasjoner, bare bytta turbo og manifold og gitt den mere bensin kan du si. Ikke mere enn det, og dette er på ei streng rulle. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 ååh, de er jo kanon, da eg har gjort mye de samme: -Garrett GT2860 - T25\28 manifoil -380cc dyser (noe mindre en dine men levera nokk t og ha 1,5bar ladetrykk :) ) -3" downpipe med 2,5" resten bak over -MEN org clutsh.. må byttest snart :P så no lurer eg sterkt på om eg sku tatt turen innom rulla t Polly motor og se ka eg får ut på mine 4 hjul :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Turboen din rekker nok endel lengre enn turboen min, så er du heldig klarer du 300hjul hester, men da må du bytte clutch og råder, å mulig dyser for å holde med til nok trykk. Men GT28RS turboen er kjempebra turbo til disse motorene, men om man tømmer turboen er rådene i fare. Og turboen du bruker er jo mye dyrere enn den jeg har og kan ikke overhales da. Bytt clutch og skru trykke så langt du kan og kjør rulla hardt :) Hvor holder polly til hen? Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 hehe, clutshen må nokk byttes fort løpende etter snø`n er vekke :P dyser har eg stekt vurdert men da må eg ha ny chip eller mappe den om :) å ang råder så tør eg egentli ikkje dra ut noe mere effekt før de er bytta, og det blir ikkje gjort helt enda :) polly holder til i bergen :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Desember 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2010 (endret) Mitt forslag er å bruk dysene du har og mappen. Kjøp en clutch som tåler alt det en 28RS kan gi pluss litt til. Evt om du skal dra ut alt av den senere:) Så kan du bruke map og dysene frem til du har penger å føler for å hente ut mer ;) Endret Desember 16, 2010 av Drunken_M Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Desember 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2010 japp va egentlig det som va tanken da :) og kjøpe en halv heftig clutsh når eg får peng :) og kjøre med det som det er en stund til, kansje se til sommeren da det er litt varmere og kjekkere og stå i garasjen hele dagene :D jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2010 Du trenger jo ikke å dra ut mere føre til sommern uansett, vinter så slipper det like lett uansett ;) Og hvis du "holder" ut med de dysene du har og trykket du kjører med en stund så tror jeg det er like greit. For da når du først blir lei kan du oppgradere dyser og stille trykket og mappe. Så får du "ny" motor og mere morro igjen :) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Desember 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2010 japp, va det som va tanken, da eg overlever effekten som er en stund til :) menne eg vet ikkje om eg har sakt det, men flott bil du har :) og morro prosjekt :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2010 Effekten er nok mere en bra nok ei stund :) Takk takk :) Har du tråd om bilen din? Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Desember 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2010 nei har ikkje laget noen tråd enda :) da eg ikkje gidder før eg ska gjøre noe mere med den :) men har slengt ut noen bilder i den tråden om brukerene sine audi B5 her :) bildene ligger på siste siden :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2010 Greit å lage tråd når du først setter igang :) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 Har jo gjort litt i det siste, men driver med motorbytte i skodaen da tdi motoren røyk for et par uker siden, så blir å fikse denne først så sette A4'n sammen. Har fått alle deler jeg trenger nå, så alt som står igjen er å montere bare :) Et par bilder av status nå Toppen er borte, glemte bilde før jeg la noe over blokka Toppen, bare venter på å komme tilbake Stempler og råder, rådene skal skiftes å monteres med org stempler :) Håper på en oppdatering igjen snart Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 Har nå fått gjort litt mere etter en god del skruing på bruksbilen. Deilig å skru på go bilen igjen. Litt forskjell på orginal og H profil rådene :) Alle råder skiftet Montert grenrøret å testmonterte turboen på toppen, skal teste ut intern wastegate på denne turboen så derfor er den montert. Også fått slipt litt med stålbørste rondell på innsuget, så det ikke ser så forbanna møkkete ut lengre :) Endelig stempler og råder på plass, litt teit bilde kanskje da jeg ikke hadde bilde av tom blokk men. Bevis på at det er H profil råder i blokka nå! Skal prøve å få toppen og alt på plass litt raskere en det har gått i det siste, bilen bør være kjørbar tidlig april egentlig, gleder meg veldig :) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Mars 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 Godt å se noen her inne som bygger motor! Bra arbeid ser det ut som ;-) Har lyst å gjøre noen småting med motoren min også for å få presset ut det lille ekstra. Det virker som at du har litt peiling, så jeg lurer på om du har en oppskrift for oss som har 1.8T med chip og fortsatt synes dette ble litt for lite futt. Hvordan vil chippen jeg har tåle en større turbo når den er beregna på en orginal-turbo f.eks? Bruker du dump eller resik? Hva bruker du for å justere trykket på turboen du nå kjører med? Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.