Drunken_M Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 (endret) Heisann! Etter å ha vraket min gamle A4, så fant jeg ut at jeg skulle bytte ut S2'n min med en annen A4. Klarte å finne en A4 som passet meg bra, med greit med utstyr og riktig motor. Den har gått langt med gått over og er i god orden, og nå går den langt bedre enn den noen gang var ment til. Bilen: 1997 A4 1.8 Turbo Quattro Sort skinninnteriør Kjørecomputer Klimaanlegg Cruisecontrol Vertini sicilian 9x18 Bilstein dempere, med H&R fjører Gammel Motor: AEB orginal bunndel og topp. Turbonetics T3 Super 60 Turbo med stage 2 eksoshjul Emusa T3 manifold Emusa 38mm Wastegate Autobahn 88 FMIC kit 630cc simens deca dyser Justerbar BTR 3-5bar Chris Tapp 630cc Ecu 93oct og Race gas 90mm Ford Lightning MAF Spec Stage 3 S4/RS upgrade clutch/svinghjul. Nytt Motoroppsett: AEB orginal Topp H-Profil Råder HX 35, eller GT35 Turbo. Ebay Grenrør, så tigget ett selv Emusa 38mm Wastegate Ebay 2,5" intercooler 630cc dyser Justerbar BTR 3-5bar Megasquirt II V3.0 4 bar map sensor Spec Stage 3 S4/RS upgrade clutch/svinghjul Stereo: Sony MP3 spiller MTX GTO frontsett Info her blir oppdatert da jeg ikke husker alt i hodet. Da jeg hentet den så den omtrent slik ut, på bildene har jeg allerede montert subbkasse og nye baklykter. Så etter noen måneder ble det påske, og på tide med sommerfelger, da fikk jeg hentet meg Vertini felgene, så så den slik ut. Veldig høy foreløpig. Så ble det laget 3" eksos fra turbo og ut, vet de 90 graderene er helt jævlig, de skal byttes ut straks. Aldri sveisa eksos og hadde bare pinnesveis i garasjen. Men for 1500kr og en dags arbeid syntes jeg det ble greit, mye skal gjøres om her etterhvert. Så ville jeg prøve å sote orginallyktene, og jeg fikk tak i senkefjører, endelig litt mere riktig høyde. Så fikk jeg endelig carbon podden til luftekanalen for 3x51mm målere. Her ble det Turbo, AFR, og Oljetrykk montert. Så merket jeg at den orginale turboen bare ble dårligere og dårligere. Jeg hadde litt deler til oppgradering liggende, så da ble det turbobytte i ferien min. Orginal K03 200hk vs T3 Super 60 320hk vs T3/T4 450/500hk Dette er så langt jeg har kommet foreløpig, planer fremover er å få bilen 100% teknisk igjen. Siden dette ikke lengre er bruksbilen så blir det skruing nå å da, men ikke noe hasteskruing. Trenger vel ikke gjøre så mye med den fremover. Da har jeg oppdatert tråden litt siden jeg valgte å beholde bilen i studietiden min. Solgte mitt Super 60 oppsett for snart et år siden, og så solgte jeg den større Turbonetics turboen min nå forrige uke. Så denne gangen blir det sprut, begynner med Megasquirt å ser om det holder, det bør jo funke greit. Siden jeg har kjøpt TIG apparat blir det å utvikle litt deler som grenrør, downpipe, intercooler rør i ALU og diverse deler selv. Men grenrør starter jeg med ett ebay grenrør for å bare få på turbo så raskt som mulig. Endret September 19, 2011 av Drunken_M Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Fin bil=) hvorfor kjører du med så store dyser?? var tynne intercooler rør på den syns jeg. Har du byttet bensin pumpe å eller??? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Chris tapp har laget chippen som er i hjernen og den er til 630cc dyser, og den hjernen holder helt opp til 500hk med dysene og lmm'n Intercoolerrøra er fra settet til autobahn88, 2" holder fint foreløpig, når det evt blir mere effekt skal jeg bytte intercooler og rørgate. Bensinpumpa er orginal, den holder helt fint enda, men skal ha i større med tia, men den levere mere enn nok bensin nå;) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Ja riktig=) Vet bare bensinpumpa er i grenseland på 300k ca. Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Vet mange sier pumpa er i grenseland, tror det er noe forskjell på AEB og andre motorer. Men AFR'n min er hvertfall veldig bra. Men blir Walbro pumpe etterhvert ;) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Mulig det,men er nok greit som du sier med en større etterhvert=) lyst på sånn pumpe selv jeg:respect Hvor fikk du tak i den holderen til ekstra instrumentene?? Fikk sykt lyst på en sånn. Slipper og ha alle i a stolpen. Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Ebay, vanskelig å finne til tider. Tror det er en kar som lager de selv å legger ut når han har noen eksemplarer eller noe slikt. Jeg må nok bytte pumpa så fort jeg skal ha ut mere effekt for å være sikker, men 300hk funker den greit. Walbro 255l pumpe er ikke så dyrt uansett ;) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Pluss at den passer rett i der den orginale sitter=) Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Pumpa må festes på en annen måte da den er mindre enn den orginale, men ikke noe problem ;) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Kjører du med wastgate??? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Såklart, lader ikke ihjel turboen. Ekstern 38mm wastegate ;) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 kan liksom ikke si at jeg så den se=) Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Hehe, regna med det var derfor du spurte, den står på undersiden av manifolden. Kan fikse bilde av den hvis du vil se ;) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Juli 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Hadde vært artig å sett hvordan det så ut=) Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2010 Kan ordne bilde vettu, men det er bare laga en skikkelig ræva screamer pipe som sitter på wastegaten på eksossiden nå da. Venter på flens så jeg kan få sveisa rør fra wastegate til eksosen ;) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg