Jonaldo Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Hørte på radion i dag at de i Nederland skal fjerne årsavgiften. De skal isteden betale en fast sum pr. kjørte km. Opp mot 50øre..... Bilbransjen der nede jublet! Hvis dette hadde vært i Norge ville det si at vi kunne kjøre over 400mil i året før det går utover hva årsavgiften koster i dag. Det skulle også tas hensyn til hvor gammel bilen er. (Støy, forbruk o.l). Dvs at har man en gammel bil vil man kanskje få større begrensning på km pr. år i forhold til årsavgiften. Hadde dette vært noe for gode gamle Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 tatt hensyn til alder osv? Kva med alle gammle amerikanera med V8 då da? buhuu!! Dei som ikkje er veteran kjem til å lide.. *tørke et par tåre* Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Dette likte jeg. :) Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidlund Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 De fleste kjører da mer enn 400 mil i året. Mye mer. Så nei, tror ikke dette er noen go`ting. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swidish Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 400 mil blir vel litt lite, da er det mange som hadde fått enormt med avgifter etter hvert, men staten ser vel på dette som et godt forslag... Siter PUSS!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 hmm, med mindre du har naziwagon med justerbar km-teller da.. :p Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Er det penger å tjene samtidig som det er prøvd ut et annet sted, er det vel nesten garantert at dette systemet kommer til Norge også. Griske jævler! De vil sikkert innstallere noe piss på bilen som må avleses som en strømmåler. Kjip å spinne/slædde, for da går jo speedo/trippelteller rundt. Norge er et kjipt land, men kan faktisk bli værre..... Greit for de som kjører lite da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 kjører 100 mil i uken, så eg e ikke så keen på å betale en årsavgift i mnd nei... da er det bedre å ha det som det er... men å fjerne dritten ville vært fint:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Jeg kjører jo mellom 3500 og 4500 mil i året.. så det der hadde ikke vært lønnsomt nei.. heh Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidlund Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Satans drit. Er jo nesten ingen som kjører så lite at de tjener på en sånn løsning. Jeg slipper problemet da, er vel ikke allverdens til problem å stille tilbake mine biler. Men på den annen side så teller de bare til 99999 km, så jeg kan jo bare kjøre uhorvelig mye, så går det rundt og rundt og rundt og jeg tror det går rundt for meg også... Er ikke bare Norge som har kjipe politikere innad bil-ting nei... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 en slik avgift kommer vel garantert itillegg til de valige årsavgiften.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Originally posted by wicky124 en slik avgift kommer vel garantert itillegg til de valige årsavgiften.. skal ikke se bort fra det.. typisk norsk dette her :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 HAHAHAHAHAHAHAHA!!! Km telleren min står stille... :D Så jeg kan kjøre så langt jeg bare vil!! Men fra spøk til revolver: Dette er vel et greit forslag til de som kjører lite, men om du kjører langt så blir det ulønnsomt. 50 øre pr km er vel litt mye. Men om de setter ned antall øre pr km så er det et bra forslag syns jeg. Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Dette minner jo litt om gammeldags dieselavgift, da dem hadde sånne plomberte km-tellerbokser i bilen. Og så betalte man avgiften årlig ut ifra hva som stod på den telleren. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Selv hjemmeværende husmødre kjører mer enn 4000km i året...Hørtes ikke spesielt lovende ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg