Vectra_B Skrevet Juli 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2010 (endret) Hei, jeg plages med AC på bilen. Har vært på service for en måneds tid siden der det ble etterfylt 300g og trykktestet. Virket ikke. Under forsøk på å få av magnetklutsj gikk pumpa lekk. Har montert inn ny pumpe fra høggern (orgnr slutter på 302, ny pumpe på 292, men dette skal gå om en annen). Verksted har fylt og trykktestet. Virker ikke. Verksted tror det kan være enten at pumpa ikke virker (den virket på en annen bil for bare noen dager siden) eller en drosselventil (hvor sitter denne?) Ved bruk blir kjølerør ut av pumpa varme. Det samme gjelder rørene fra kupéen ut til påfyllingspunkter. Forbruket dropper ca 0.2 ved deaktivering av AC. Magnetklutsj virker. Kontrollpanel virker og inntrekksvifte for tempsensor og sensoren er rengjort. sensor virker også. Servomotorer er synkronisert. AC- relé virker. Er det noe mer jeg kan sjekke? Endret Juli 11, 2010 av Vectra_B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Røret fra kompressoren til kondensatoren skal være varmt under drift. Men røret fra registeret tilbake til kompressoren skal være kaldt. Men hvis du sier kompressoren ikke starter, så har ikke dette noe med driften på kompressoren din å gjøre. er jo veldig enkelt å måle deg frem til om du har strøm på kompressoren eller ikke.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra_B Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Klutsjen får strøm. Har også prøvd strøm rett fra batteriet. Det som ikke er sjekket med pumpa er om den ikke lenger klarer å generere trykk, men den har bare vært lagret noen få dager før den ble tatt i bruk igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 ja, det er jo fryktelig enkelt, høytrykk og lavtrykks manometer. kom til meg så skal jeg fort kunne konstatere feil eller ikke. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra_B Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Takker for tilbudet, men nå er ikke bilen driftssikker etter nytt problem har oppstått (ny tråd på det). Skal tømme anlegget igjen å sjekke hvordan ekspansjonsventilen ser ut. Hvis jeg får noe overtrykkproduksjon kan jeg da ta for gitt at undertrykksiden av pumpa funker tilsvarende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 det vil fungere slik at hvis tørrefilter eller ekspansjonsventil tetter seg, vil trykk på høytrykks siden stige og kompressoren vil suge seg ned og slå ut på lavtrykk. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg