Gå til innhold

Bmw e30 turbo, skal godkjennes

Ranger emnet


xceer

Anbefalte innlegg

om poenget ikke var logisk nok for deg, så ville jeg gjerne hatt synspunkter, og om noen vist hvordan jeg kunne skaffe dokumentasjon

 

Var ikke spesiellt logiskt nei, spesiellt siden du lurer på hvordan du kan skaffe dokumentasjon og skriver at du er i dialog med Bt.

 

Men for å være litt mer seriøs så må du nesten bare snakke med Bt, dem forandrer jo litt meninger hvert år så er ikke godt å si hva som trengs for å godkjenne. Er normal ganske vanskelig å få noe slik godkjent, iallefall med så "mye effekt" i en e30. Ønsker deg iallefall lykke til, moro med e30 og turbo :)

 

Edit; Jo mer dokumentasjon du har, jo bedre. Så papirer på bremsing,bremser osv osv er fint. Har hørt noen snakket om at noen har fått godkjent med alpina bremser, men jeg vet ikke om det er fakta.

Endret av Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er noen få som har fått det til. Men hvorfor akkurat 286hk ? Bruke 3 liter m3 motoren fra e36 ? Tror kanskje det kan være lettere å bruke bare feks gamle 2,5 eller 3,5 literen med turbo, men jeg vet ikke helt.

 

Funderte litt på dette selv for noen år siden, hadde en m106 motor som jeg skulle ha i en e34, men ble aldri noe av...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bt kan godkjenne e30r opptil 286 hk og inntil 3 liters motor uten noe strul med SFOOR, det er i allefall slik jeg forstod det i brevet jeg fikk.

 

men blir vel annerledes når bremsene ikke er bmw, får se om jeg sender en mail til porsche, selv om det sikkert er meningsløst.

 

må jeg ha orginale bmw bremser går jeg lett for e36 m3, da det blir en billige løsning.

 

men kjedelig blir det og banke ut nava bak, da lagra er nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bt kan godkjenne e30r opptil 286 hk og inntil 3 liters motor uten noe strul med SFOOR, det er i allefall slik jeg forstod det i brevet jeg fikk.

BT har selv sagt at "vanlig" E30 kan godkjennes med inntil 300 hk, mens E30 M3 kan godkjennes med inntil 340.

 

Hvis du er i dialog med BT så bør du gjøre det enklest mulig ved å spørre dem spesifikt om hva slags bremser de krever for at du skal få bilen godkjent med nevnte effekt.

Da blir det ingen overraskelser for hverken deg eller BT, noe som ofte medfører at begge parter blir glade og fornøyde :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår