The1anonly Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Hei... Jeg skal bygge basskasse til sub'en min. Har ikke peiling på sub, forsterker eller noe når det kommer til lyd i bil... Hva må jeg tenke på når jeg skal bygge den? Det er Sony X Plod. 4 ohm sub, med peak power på 1200W og rated power på 350. Har det noe å si hvor stor kassa skal være og trenger man kondensator til den? på forhånd takk:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Har ikke peiling på sub, forsterker eller noe når det kommer til lyd i bil... Da vil jeg si at å bygge en basskasse sånn ut av det blå er å begynne i feil ende... kjøp en ferdigbygd kasse (lukket kasse, ikke portet/bassrefleks) til 12" (regner med Sony'en din er det?), skru fast sub'en i kassen og koble til forsterkeren (regner med du har det også?). Ferdig arbeid. Volumet i kassen skal stå i forhold til sub-høyttaleren ja, rundt 30liter +/- noen liter vil nok være helt kurant for Sony'en din og bør frembringe det beste av den sub'en... Kondensator brukes ikke til basskassen, men til forsterkeren, og da egentlig bare om du ikke har store nok strømkabler for å si det enkelt. Har du kjøpt en allerede? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg