bilgal86 Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 Hei. Jeg har en Volvo 960 2.5 -97 med automatkasse som lager en slags"dunke" lyd når jeg skal ta den ut av park. Men den lyden kommer bare når jeg står i en nedoverbakke. Og er også en svak ulelyd. Er girkassa på tur til å ryke da? Vil en service få slutt på lydene? Mye arbeid å bytte evt overhale girkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 Dunkelyden når du tar den ut av park, spesielt i nedoverbakke kommer vel av dårlig brekk eller dårlig bruk av det, altså mest sannsynlig en brukerfeil. Husk at brekket skal brukes uansett om bilen står i park. Ulelyden vet jeg nok mindre om, men det kan tyde dårlig, Prøv ett olje/filterskift, og kanskje noe oljetilsetning. Er det nok olje på kassa. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 hvis du bare hiver kassa i park og slipper bremsen så den henger på parksperra så vil det naturlig nok lage litt lyd når du sliter den ut av park igjen. Gjør det til en vane å sette bilen i N, dra på håndbrekk (så den står på brekket) og deretter sette den i park. Ulelyden, kommer den ved et spesielt turtall, eller i et spesielt gir, eller bare ved belastning eller bare uten belastning? Følger lyden turtall eller fart? osv osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juli 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 Stemmer som Erik Braseth sier, sett den i fri, på med håndbrekk og så i park, så henger den ikke bare på kassen...har samme motor og girkasse i min, og får samme smellelyden om jeg bare setter den i park i nedoverbakke... Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2010 Okei, visste ikke om den teknikken :) skal prøve det. Tenkte også at jeg skal få byttet olje og de greiene der, må gjøres av og til. Bilen har jo gått 323 000 så. Den ule lyden er mest med lavere turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg