keelhaul Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 motoren oppfører seg merkelig, med hakking og nykking når man gir gass. turtall stopper på 4k bittegrann, så begynner lugginga. jeg fikk kode 11 som var Veivaksel Sensor, og 24 som var Air Control Valve. bilen min starter alltid på et par "cranks" første forsøk, men den hoster og harker litt med en gang. hva kan være feil på veivakselsensoren på disse bilene? er det vanligst med ledningfeil, sikring eller selve sensoren? kan sensoren rengjøres? mener på det er denne som får motoren til å være vrang air control valven kan jo rengjøres, jeg merker jeg har litt rar tomgang, også når jeg trykker inn clutchpedalen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro10v Skrevet Juni 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2010 tror ikke veivføleren din er årsak. dette med at den fjusker og da mest over 4000omdr er 99prosent sikkert coilfeil. Hadde akkurat samme symptomer på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keelhaul Skrevet Juni 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 takker for innspill. jeg har sånn Coil on plug greier. men jeg skal på posten imrora og hente luftflter og plugger, så får vi se hva som skjer da. må resete kodene mine en dag og, kansje den veivkoden er gammel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro10v Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 stemmer. er coilon plug orginalt på legacy turbo. Er garantert en av disse eller fler som kødder det til for deg. Feilkoder sletter du ved å ta av minuspolen på batter i 15-20 min :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keelhaul Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 men en ting jeg skulle utdypet bedre er jeg tror det kan være veivsensoren min fremdeles, fordi den stopper ALLTID opp på 4k litt, og så går den videre, uten hakk, men det går saktere oppover. men er det coilonplugs som fucker opp, så har jeg bestilt nytt pluggledningsett også, så kansje det følger med coil på de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro10v Skrevet Juni 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 er ikke pluggledninger på legacy turbo. er kun en ledning som sitter fast på hver coil og går til en kontakt. Coilene koster 2000kr pr stk hos subaru forhandler.. hvis du går inn på imprezadriver.com og sender en pm til en rsliberty, så kan han skaffe deg bosch hec coiler til ca 3000 for alle 4 inkludert magnacor ledninger. versting coiler ;P mulig jeg har en veiv sensor liggende og slenge her. skal sjekke :D men tviler på den fortsatt egentlig. prøv og slette kodene og se hvordan den oppfører seg da. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro10v Skrevet Juni 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 når ene coilen min var klikk, så kjentes det ut som om jeg mista 150hk fra 4000 og oppover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keelhaul Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2010 skal prøve å oppdive noen nye coiler ja. det er heller ikke alltid den fusker heller, de siste dagene har det gått fort og greit, med veldig sjelden lugging. kan minne om noe elektrisk feil det ja :P akkurat som med pcen min,hehe. kan jeg finne andre subaru motorer og ta en coilpakke fra, eller er motorerne kresne? noen som vet? det var jo satans dyrt, men er jo subaru norge vel. ellers blir det vel internett. planlegger å ribbe min gamle 91 subarua og, ting jeg kan slenge på den jeg bruker. tenkte å ta alt jeg kommer på av sensore ihvertfall :D pluss andre ting som ikke er så viktige enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keelhaul Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2010 forresten, hvis du snakker om subaru fra dine erfaringer, fikk du da en feilkode? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2010 De jevgamle subaruene har enten fordeler bak på H. topplokk, eller coilpakke oppå motor/innsug, om du skla finne subaru med coiler rett på pluggene må du på relativt nye, tipper på at de andre turbomodellene har samme opplegget som din, selv om jeg svak erindres at GT har samme coilpakke som de andre(er en tid siden jeg har skrudd turbaru... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keelhaul Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2010 hei einar. jeg har en dings på toppen av innsuget som det går 4 ledninger ut av, en til hver plugg sikkert. men det som kan være gåent, er det på den saken på toppen av innsug, eller er det lenger ned på ledningene? er ej20(g) motoren. skulle gjerne tatt bilde, men mobilen ligger igjen på festival et sted :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2010 Da mener jeg det er samme coilpakka som de fleste jevngamle og nyere EJ-motorer. Forsto detpå en her at disse hadde coiler rett på pluggene, noe de først har fått for noen få år siden... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keelhaul Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 du har helt rett, og jeg tar helt feil. det var ikke coilpakke oppå innsuget mitt. jeg har sett på for mange bilder, drukket for mye, og ut i mørket. det er en coil på hver plugg her, ser jeg i lyset idag. men jeg skal ut og ta av veivsensoren på den andre legacyen min, og prøve for moroskyld og se hva som skjer da. det henger en svart boks på hver av plugglokasjonene, og så går det ledning fra de, og ledningene forsvinner under inntaket et sted. vet noen hvor de ledningene ender opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro10v Skrevet Juli 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 vet om en som skaffer bosch hec coiler til legacy turbo for ca 3000kr for alle. Nye. Einar: På min legacy turbo 1993 satt det orginalt coil on plug. Samme på 91 og 92. Er orginalt på disse det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keelhaul Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2010 hadde vært greit å ha nye coiler liggende i tilfelle. lest en del i min research at de standardene er ikke gode med åra :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg