Gå til innhold

Vikingchip eller annen chip?

Ranger emnet


iFarmer

Anbefalte innlegg

Får si hei først og fremst siden det er første post på forumet her. :jackinbox:

 

Så til saken. Har en 95 mod 940 turbo, som det satt krb-trading chiper i når jeg kjøpte den. Den har hele tiden fusket ved gasspådrag og litt ved jevn kjøring, pluss at det til tider smeller i potta ved girskift. Ved bremsing på gir så poppes det popcorn i potta. Så jeg har antatt at den har fått mye bensin. Bytta først lamba og renset lmm uten resultat. Så dumpa jeg innom et forum hvor noen skrev at slik fusking kunne skje med chippede biler.

 

Idag satt jeg inn originalchip, og etter litt fuskende start, så går bilen helt som den skal ved gasspådrag. Bingo! Den henger litt igjen på 1500 omdreininger før den faller til tomgang men ellers fin. Så det jeg lurer på nå, er om det er chippen som ikke "passer", og at jeg da bør gå til innkjøp av ny chip, som f.eks vikingchip. Eller om det er andre løsninger på det? Leste også at viking ikke bruker tenningschip? Kan jeg da bare sette inn bensinchipen jeg nå har og prøve bare den? Jeg har også en ny Garrett t3 turbo liggende, som venter på montering, så hadde vært fint å hatt en chip som ikke ga fusking. :p

 

Ble litt langt dette, håper noen tar seg tiden til å lese

 

Takk på forskudd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn var min også, skiftet bare plugger så var saken biff;) lønner seg å starte med det billigste.

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Da har jeg kjøpt nye plugger. Idet jeg skrudde ut den første så så jeg at den ikke har vært skikkelig skrudd til. Den var sotet på utsiden, altså på oversiden, og det forklarer hvorfor det har vært litt bensin rundt om det området i motoren. Så nå tenkte jeg at det var årsaken, men det hjalp da altså ingenting.

 

Korreksjon til det i første posten, bilen er like smellete og fuskete som før, men ikke like kraftig. Den får fremdeles for mye bensin høres det ut til. Tenkte å gå videre til å skifte pluggledninger, vurderer også å se videre på fordeler/rotor det heter? Men har også en liten magefølelse for at det kan være tempmåleren som er kaputt. :p

 

Det hender også at den stopper helt etter gasspådrag når gassel slippes og den når tomgang, virker ikke som den klarer å kompensere helt og så faller turtallet for lavt. Dette gjorde den ikke med krb-chipen.

 

:hammer

Endret av iFarmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår