Gå til innhold

Passat 89 1.8 CL - "El coche viejo"

Ranger emnet


Exposito

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vert medlem her ganske lenge nå, men jeg har fortsatt ikke laget noen tråd om bilen min.

 

Bilen er en VW Passat 1989 1.8 monopoint CL. Bilen er kjøpt ny av min far i Spania, og i 1994 ble den kjørt til Norge.

 

Dette er da min første bil som jeg skal øvelseskjøre i og forhåpentligvis også kjøre rundt i når jeg får lappen.

 

Jeg har en del planer for bilen men det er nesten umulig å skrive en liste, ender planen hele tiden.

 

Bilen har fått navnet "El coche viejo" siden mamma og pappa også har en nyere passat, så når vi skal en plass blir det alltid sport om vi skal bruke El coche viejo eller El coche nuevo. El coche viejo betyr den gamle bilen, og El coche nuevo betyr den nye bilen.

 

Ting som er gjort:

*US blinklys

*Sotet baklykter

*Skiftet varmeregister

*Pluss litt små nips rundt omkring

 

Men noen ting er sikkert at skal gjøres:

 

*Fjerne rust som er på førerdøra

*Montere coilovers(trenger tips på hvordan man monterer)

*Med tiden skal et par andre felger på også

*Kanskje cleane grill

*Fjerne skvettlapper

 

Vell her er noen bilder.

 

DSC00067.jpg

 

passatpanorama.jpg

 

Untitled_HDR2.jpg

 

Untitled_HDR4.jpg

 

photobucket.jpg

 

2505.jpg

 

Det kommer flere sommer bilder etterhvert :)

 

bilen har vert gjennom er par forsjellige stiler, blant annet sommeren 2008, da kjørte den runt som rat look :D

Endret av Exposito

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp skamsenk skal det bli:D bestiller senkesett di nermeste dagene, men jeg er ikke helt sikker på monteringen. er det noen som har noen tips til monteringen? noe man må passe på?

 

den skiltplata, er den til slike skilt som er enda mindre en de helt firkante man kan få på jeeper og lignende?

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp...skal ligge bilde av ei likedan montert på bilen min:P

kjøpte feil første gangen jeg hadlet plata.

det eneste å passe på ved montering av senkesett er at du bytter alle foringene og lagrene til demperne.det er utrolig kjipt å måtte de de fra hverandre etter at det er montert pga dårlige lager/foringer.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Lenge siden jeg har vert her inne, kan vell legge inn to bilder av bilen slik den så ut i sommer.

 

Har kjøpt et par felger som jeg skal pusse opp, de er bare 7" brei men ET 13, så det stikker litt ut :) tenker det blir sommerfelger.

 

Bilen er ganske høy i forhold til det den var i fjor, når jeg monterte nye fjærskåler skrudde jeg den opp. Det endte med at jeg ikke orket å skru den ned :P

IMG_5245.jpg

 

IMG_5243.jpg

 

Akkurat nå er bilen justert på sitt høyeste, skal inn og få godkjent senkesettet.

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår