Gå til innhold

Vurderer kjøp av Porsche 944 - trenger innspill

Ranger emnet


Lili123

Anbefalte innlegg

Hei godfolk :)

 

Er ny på forumet, så om det skulle være noe feil med mitt innlegg her så bare si ifra!

 

Vil for det første si at jeg ikke har bilen enda, men den er drømmebilen. Skal ha den med engang lappen sitter i boks. Men var en ting jeg lurte på, hvordan ville det fungert med et prosjekt? Altså, Litt nytt interiør (stoler, ratt, tak, interiør osv osv) ville vært fint, men er det vanskelig å fikse det på en sånn bil? Også en ting til jeg ville satt pris på å få svar på, er bilen vanskelig å fikse på i motoren osv.

Er veldig glad i musikk og annlegg, så litt bass i bilen ( men tenkte, masse bass i en porsche? :o)

 

Litt info om bilen:

Karosseri: Coupe

Vekt: Ligger vel på rundt 1250-1400

Drivstoff: Bensin

Manuell gir.

 

Tusen takk for svar, setter pris på alt på godt eller vondt :)

 

- Lili

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har en 944 turbo som bruksbil så jeg kan jo si litt. Dette er veldig trivelige biler, solide og driftssikre. 2,5liters sugemotoren med 163hk som antagelig er aktuell for deg er ikke noen racer i dagens bilpark, men med nære 50/50 vektfordeling og gode kjøreegenskaper så kan du ta det igjen i svingene...

 

Mange av delene kommer fra VW og er ikke så avskrekkende i pris. Men jeg må advare deg om det du skriver om "nytt interiør". Snakker du her om NYTT så er det meget kostbart. Husker jeg sjekket rammen rundt midtkonsollen på min Porsche 928 og den kostet 18.000 fra Porsche (i skinn riktignok). Brukte deler finnes det ganske mye av og prisene er slett ikke ille på disse. Og, så vidt jeg vet har alle Porsche-seter samme festepunkter så du kan bruke seter fra 911 f.eks.

 

Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en så bra bil som mulig, det lønner seg sjelden å kjøpe for å sette i stand, totalsummen blir som regel høyere av det. Sjekket litt på Finn og det begynner å bli aktuelle biler fra 50.000 og oppover, selv om de fleste til den prisen ser vel oppbrukt ut så kjøp med vett.

 

Anbefaler deg også å sjekke forsikring før du kjøper. Som 18-åring regner jeg med at du må betale blodpris for å kjøre Porsche, desverre.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at det ikke er så mye deler fra VW igjen i 944, det var kanskje dumt sagt.

 

Jeg tror du har vært uheldig med bilen hvis den er mye på verksted. Nå skal det sies at vi skrur litt på 944en innimellom, men det er slett ikke ofte. Kanskje vi har vært heldige?

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en 944, og jeg venter nå kun på lappen(har en uke igjen)

dette er jo en vanvittig morsom bil, og som sagt med omtrent 50/50 vektfordeling ligger man godt i svingene. Deler er dyre, men er du heldig kan du få noen deler fra evt delebil.

Men, dyr i drift også, hvertfall med litt hardkjøring.. ! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår