Gå til innhold

Subwoofere i hattehylle

Ranger emnet


FurzA4

Anbefalte innlegg

Om du skulle gå for subwoofere i hattehylla, så ville jeg anbefalt å velge mindre subber. For eksempel 2 stk 8" free air. Da trenger du bare å skjære bort mindre deler stål (i og med at du setter de der det er lagt opp til 6,5") Og setter 5,25" komponentsett eller fulltonesett i bakdørene.

 

Eller gjøre det enkelt, og lag en basskasse som passer i reservehjulsbrønnen. Tar ikke opp noe plass, man slipper å se den, men man merker at det rister litt baki der :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gikk nettopp til det skrittet å skjære ut til 2 stk 10" i hattehylla på min 85 929 Coupe

Denne bilen har bensintanken i bagasje rommet og har ikke rom for dype elementer i hatte hylla. basskasse har aldri vært aktuellt da nevnte bensintank også tilsier at bagasje plassen er mer enn liten nok fra før.

 

Jeg ble faktisk positivt overasket, bassen er både fast og kontant, og med litt bedre støydemping, og ei stivere plate mellom blikket og elementene kan dette bli skikkelig bra.

 

Elementene som er brukt er Morel H10.1, i en variant som ble brukt i disse

Og er beregnet for bruk i store hulrom med ubestemmelig volum, som feks en husvegg, men de gjør samme nytten med et bagasjerom bakom.

 

Dette er 8 ohms elementer, jeg paralellkoblet mine for å få 4 ohm og kjører dem på en brokoblet RF Punch 200x2 som dermed gir 400Wrms

Endret av FE3T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

skal du ha subane dine i hattehylla kan ikkje du ha meir enn max 8" vi drylte nedi en 12er i en audi 80 for ei stond sida å de spelte kriminelt bra heilt til vi fekk bakruta ned i nakken :P då va de berre å gje opp :) nedi hjulbrønnjen er heller ikkje so dummt. eller du han lage ei kasse på sida av bagasjeromme, rett bak hjulkassa, bruka å ver go plss der, eller berre ha nokre jævlige 6*9 i hattahylla å nokre 6.5 av verste sort i dørene å mate på me en brukbar forsterker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår