uhlen Skrevet Mai 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2010 Skal sende toppen min til planing hos et verksted. jeg lurer på hvor mye er best å plane en 530 topp fra en B230a ? skal små trimme litt med å sette på k kam og antageig andre gassere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Mai 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2010 Vanlig trimming så planer vi ca 1mm, er ikke nå problem å ta 2 mm. I bilcross så bruker vi vanligvis 2mm, men huskpå at registre blir en halv tann sjev ved 1mm, tar du 2mm så kommer registre rett på merkene. Hvis du har 1200kr liggende så annbefaler jeg deg å kjøpe en omslipt kamaksel hos kamaksel.no Du sender bare inn den gamle kammen din så får du en ny tilbake:) Har meget gode erfaringer med 310 graders kammen og 2mm planing. Men husk nå bare på å slipe om ventilene og setene i toppen når du først har denne av. Pedersenracing.no selger forsterka ventilfjærer og type 2 grenrør til en slikk å ingen ting. dette burde monteres sammen med ny kam. K-kammen er bare piss!!! Still tenningen inn på 36grader ved 4000rpm så har du en blodsterk motor:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uhlen Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 takk for et godt svar :) men kan man bruke orginal gasseren da? eller må man ha noe anna? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Ja du kan bruke orginale gassere, men effekten blir ikke helt på topp, skaff deg heller en B23E motor, den med mekanisk innsprut. Den holder opp til 160+ hk. Eller 230F med elektronisk innsprut. Forgassere er alt for innvikla hvis man ikke vet hva man driver med!!! Gå å se på bilcross-shopen.com dær selges ferdige topplokk basert på 530 toppen. koster ca 4000kr og disse er CNC portet med nye ventiler og kamakslinger. Dette er gromme deler drit billing og bolt on!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg