Gå til innhold

Ulyd fra motoren på tomgang. V40 -03

Ranger emnet


kseim

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Lyden ble borte og jobben i seg selv var meget greit. Det jeg sleit mest med var de j#vla dekslene.. Det er litt trangt å få disse ut..

 

Tar du oppdrag i nordland? :blunk: Må man ha en del spesialverktøy for å låse av registeret? Skifta du reg.reim samtidig?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hvis en har mulighet bør en ta turen til Sverige.

Der kostet bytte av VVT-hjul og reg.reim, samt 140k km-service 6975,- SEK (5937,- NOK) :D

 

fu*c... Kjører fra Stockholm i morgen tidlig. Var å fikk skifta venstre sidespeil på Volvo her. Verdens BESTE service!! Har aldri møtt en så blid og service innstillt mekaniker før!....

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Da er vi to, Rockajoe47! 

fikk nylig denne lyden på min selv, KM stand: 139.000. reg-reima er bytta (husker ikke helt når).

Er denne feilen kritisk eller går det bare utover ytelsen til motoren? 

 

Rockajoe47: 

Tror ikke det er nødvendig å bytte reg.reima. men i og med at den uansett må av for og komme til VVTen, tror jeg folk like så godt VELGER å bytte den da den allerede har blitt tatt ut.. er ikke bilmekaniker, men det var det jeg fikk inntrykk av da jeg snakket med en på volvo-verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om dette er samme motor som sitter i Laguna II? Hadde samme lyden, og det ble konstatert at det var VVT drevet. Men på min varte lyden ca 2-4 uker, så fikk jeg havari på drevet.

Skal nå kjøpe meg en 2002 V40 1.8 som de sies er defekt toppakning på, vurderer derfor å bytte ut motoren. Og hvis det stemmer at det er samme motor i Renault, så har man jo litt større mulighet til å finne en brukt motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår