gotthard Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 fikk bilen til en grei pris, lite rust, a/c og lit ekstra utsyr fulgte med. er en 1,6 16v 96mod. 160 på telleren. handla bilen for 3500+ årsavg og mangellapp. så spørsmålene da:-) "lambdaverdi utenfor 1+-". betyr det ny lambdamåler? "lekkasje i tannstang", er det en vanlig feil som er enkel og fikse på disse eller prater vi om hele oppleget nytt? "co o0,5 på tomgang" rykktene forteller at det kan være filter og plugger som er klare for bytting, men kan det eventuelt ha noe med den berømmte lambdaføleren å gjøre? ellers var det et endeledd, ikke brekk høyre bak, bakre-indre bærearmsforing høyre og opprusta innpress på bremseslanger bak som var galt. så det er ikke all verdens med jobb før den er ok og klar for nye mil på måleren. tenkte bytte regreim med det samme jeg dreiv på, må vannpummpa også byttes på disse da? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_460SE Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 fikk bilen til en grei pris, lite rust, a/c og lit ekstra utsyr fulgte med.er en 1,6 16v 96mod. 160 på telleren. handla bilen for 3500+ årsavg og mangellapp. så spørsmålene da:-) "lambdaverdi utenfor 1+-". betyr det ny lambdamåler? "lekkasje i tannstang", er det en vanlig feil som er enkel og fikse på disse eller prater vi om hele oppleget nytt? "co o0,5 på tomgang" rykktene forteller at det kan være filter og plugger som er klare for bytting, men kan det eventuelt ha noe med den berømmte lambdaføleren å gjøre? ellers var det et endeledd, ikke brekk høyre bak, bakre-indre bærearmsforing høyre og opprusta innpress på bremseslanger bak som var galt. så det er ikke all verdens med jobb før den er ok og klar for nye mil på måleren. tenkte bytte regreim med det samme jeg dreiv på, må vannpummpa også byttes på disse da? Lekkasjen på tannstanga er forholdsvis vanlig på de bilene, har jeg inntrykk av. Det er som regel bare simringen som må byttes, men jeg tror du må ut med girkassa for å komme til. Skal du bytte reg.reima er det lurt å bytte vannpumpe, samt løpehjul/strammehjul på registeret i samme slengen! Siter Ford Escort 96` 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Mai 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 ok, så det går og bytte bare simring på disse?da får vi se hva vi klarer å få til da:-) er det noe de selger på ford tru? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_460SE Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 ok, så det går og bytte bare simring på disse?da får vi se hva vi klarer å få til da:-)er det noe de selger på ford tru? det er mest sannsynlig simringen ja, men det lønner seg å bytte gummibelgen (mansjett) som sitter rundt i samme slengen. Ford er vel en av de få stedene du får tak i den vil jeg tru ;) Siter Ford Escort 96` 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Mai 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 etter det jeg ser i hayens boka er det beste og feste mottor/gir i tau også løsne traversen, når du da senker den vil du få med styresnekka osv. da prøver jeg det først også ringer jeg ford og bestiller deler:-) takk for svar:-) Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.