rcfrik Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Hey! Jeg bestilte meg ny nøkkel fra GS, klar over at den kanskje ikke vil funke. Noe den delvis ikke gjør. Greia er at dersom jeg prøver og starte bilen med den nye nøkkelen skjer det ingenting. Eller jeg får tenning, men starteren går ikke. Setter jeg derimot inn den gamle nøkkelen og starter den, for å så stoppe den. Også prøve med den nye nøkkelen igjen, funker det med engang. Altså, jeg må bruke den gamle nøkkelen en gang, før den nye funker. Hva kan være galt? Skjønner ikke hvorfor det er sånn. Virker jo som om den nye nøkkelen må bli "programmert" av den gamle før den funker... Så hadde satt pris på om noen vitste hva det kunne være. Takk for svar! Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Hey! Jeg bestilte meg ny nøkkel fra GS, klar over at den kanskje ikke vil funke. Noe den delvis ikke gjør. Greia er at dersom jeg prøver og starte bilen med den nye nøkkelen skjer det ingenting. Eller jeg får tenning, men starteren går ikke. Setter jeg derimot inn den gamle nøkkelen og starter den, for å så stoppe den. Også prøve med den nye nøkkelen igjen, funker det med engang. Altså, jeg må bruke den gamle nøkkelen en gang, før den nye funker. Hva kan være galt? Skjønner ikke hvorfor det er sånn. Virker jo som om den nye nøkkelen må bli "programmert" av den gamle før den funker... Så hadde satt pris på om noen vitste hva det kunne være. Takk for svar! Regner med det er startsperre på denne bilen. Om så så må den nye nøkkelen kodes for å kunne deaktivere startsperren, dette må gjøres av noen som kan prosedyren (eller du kan også, men da må du få vite hvordan). Når du prøver å bytte fra gammel til ny nøkkel, har du prøvd å gå ut av bilen, låse den - låse opp å så prøve med ny nøkkel ? Hvis jeg tenker logisk, så tenker jeg som så at om du ikke går ut av bilen osv så blir ikke startsperren aktivert igjen. Derfor funker så den nye nøkkelen, evt om du har de på samme knippe så kan det også være nok. Det ble litt klumpete forklart, men kanskje du skjønner hvor jeg vil henn ? Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rcfrik Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Nei, har ikke prøvd det. Men kan nok teste det nå før jeg drar på skolen. Syns alt virker så rart.. Men er nok noe med startsperra ja, det har jeg fått inn i hue selv:burger: Siter Mvh Kenneth 1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd 1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg