audi80 Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Er det noen kjente problemer som kan oppstå med en Audi 80? Jeg har en Audi 80 1,8e 1990 modell. Finnes det noen tekniske ting med bilen som kan feile opp gjennom årene? Takk for alle positive svar Siter Volvo 340 Peugeot 309 GLX Audi 80 1,8e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Originally posted by snerhus Men se på håndbrekket om den henger i alle fall! Såpass husker jeg ;) Og så har DinSide en del å si om denne bilen ;) Der står det feil som kan oppstå :) Vel, da kan jeg si at håndbrekket, eller hvordan det skal forklares ligger i to feil. Ene er at håndbremswiren ned til bakcaliperene kan ruste fast (akkurat som bremsewiren på en tråsykkel) som da igjen gjør at bakbremsen(e) kan låse seg. Videre er det en kjent sak at spesielt høyre bakcaliper henger litt i sylinderen. Altså, når du bremser presses jo et stempel ut, og så skal det tilbake. Men ikke heeeeeelt tilbake for å kompensere for slitt bremsekloss, og denne tilbaketrekningen fungerer ikke helt hele tiden. Denne feilen stammer fra Golf mk1 fra 1974 og finnes på stort sett ALT av VAG siden den gang. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg