Gå til innhold

Volkswagen Passat 1,8i 1997, 42000 km., kr. 80.557, - Hva tror dere?

Ranger emnet


cecolon

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om prisen på denne? Litt høy ift årsmodell kanskje, men den har jo gått veldig kort. Av bildene ser den ut til å være bra utstyrt også.

 

Har lest litt her om at Passat 98-99 har mye feil, og broom sier også at det er mye feil med de eldre Passatene. Gjelder det da også denne? Kan jeg anta at hvis den har fungert fint i så mange år, er den grei? :)

 

Stusser litt på at det ikke står at regreim er skiftet, det er vel på tide etter 13 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en passat 98 modell. 1,8. 125 HK.

Ikke hatt noe trøbbel med min, annet enn å skifte et drivledd (som er en slitedel)

 

Forstillinga var noe ordentlig crap i 97-00 modellene, så disse er byttet på så og si alle av passatene i den årsgruppen.

Er ikke forstillinga bytta på denne ville jeg vært skeptisk til kjøp.

 

Ellers er det en meget god bil å kjøre, og når det gjelder styling, så er det uendelige muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke 80000kr var noe god pris for en så gammel bil.. Lav Km vil ikke si at den er driftsikker fremover.. de motorene der er gode for opptil 400000. Problemet er at det skjer saker og ting rundt 100000. 47000km, da er det vel knapt at forstillinga har blitt fiksa (noe som gikk på garanti). Mitt tips på den bilen ville vært 50000kr pga alder, samt dens "dårlige" repartoar. Har selv hatt en 99 modell 1.8T sedan. Knallbil å kjøre, men de er litt "mongo" laget for holdbarhet. Skjer så masse rart med de ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen hadde ikke skiftet forstilling, og lagde klunkelyd over skarpe småhumper. Vindusheisene bak fungerte heller ikke. Tenker litt at denne bilen har gått så kort at de typiske feilene ved gamle Passater ikke har vist seg ennå... Så det blir nok ikke den. Takk for gode råd :)

 

Det var faren til hun som solgte som hadde hatt den siden 2005, og kjøpt den av et gammelt ektepar tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke denne bilen dra på ganske godt i bakkene? Jeg prøvekjørte i 70-sone med oppoverbakker, og måtte ned i 3. uten at den dro noe særlig. Kan det være en feil som fører til dette? Som nevnt har den blitt kjørt av en mindre kompetent fører, clutchen ble byttet veldig tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår