tomfa Skrevet April 10, 2010 Rapporter Share Skrevet April 10, 2010 Har en Opel Vectra 97 mod. Gått 220000km. Bilen min gir fra seg mer eksos en tidligere, såpass mye at jeg kan se en 50m stripe i bakspeilet. Jeg mener det startet etter motoren overoppvarmet seg (5 min kjøring med termometeret på topp), som er grunnet lekkasje i kjølesystemet (må fylle på annenhver uke). - Er det grunn til å tro at motoroverhetinga er grunnen til den ekstra eksosen? - Vil eksosen komme seg ned på et normalt nivå igjen? - Bør lekkasjen i kjølesystemet utbedres? - Hvilken prisklasse kommer evt. dette i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 10, 2010 Rapporter Share Skrevet April 10, 2010 Utvendig lekkasje av kjølevann, altså ser du flekker under bilen av kjølevann? For meg høres det ut som defekt toppakning.. Skifte på verksted; 5000-10,000,- Skifte selv: 1000-5000,- Avhengig av om toppen har tatt skade av overopphetingen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomfa Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Var på verksted og jepp, det var toppakning. Stakkars lommebok :( Takk for hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Har du satt den på verksted enda? Siden du bor i Trondheim, så kan jeg anbefale scanparts på Tunga. Flinke med Opel. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomfa Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Har ikke satt den på verksted. Fått prisoverslag 7-10000 fra et verksted, 6-8000 fra et annet. Vurderer å selge den slik den er, så får noen med bilfingre fikle med den. (Skulle selges uansett) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg