PenguiN- Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Når jeg kjører og slipper gassen for å "rulle" bortover så nykker bilen og jeg kjenner det i girspaken OG pedalen i seg selv rykker litt til..ikke noe kjempegreier eller ulyder, bare irriterende og ikke kunne "rulle" uten at den nykker en eller to ganger først..samme når jeg liger i f.eks 50kmt, og gasser på..det virker som motoren "skvetter" av at jeg slipper eller trår på gassen litt for "fort"...?! Det skal også nevnes at gass pedalen har ca 2 cm dødgang.(hele tiden, hva kan dette være, har det noe med det andre problemet å gjøre?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Har du sjekket motorfester? Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet April 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 nei, det stemmer, det tenkte jeg på..men er det noen enkel måte å sjekke disse på? hvor er di lokalisert? hva skal jeg se etter ? Takker for raskt svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Letteste er vel å sjekke bevegelse på motoren, få en kompis til å sitte seg inn i bilen med håndbrekk på og slipp så rolig clutchen ut i 3 gir , ikke helt ut men til du hører den holder på å kveles, da vil du se hvor mye motoren beveger seg nedi der ;) Gjenta i revers, da vil du se bevegelse andre vei nedi der :) skal jo være bevegelse men ikke sånn jævlig. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet April 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Høres jo forsåvidt ut som det kan være motorfestene..giret er jo direkte påkoblet motoren, så hvis festene er løse på motor så vil jo også girkasse bevege seg litt? Det med pedalen da, er det noen waier som kan strammes siden den har dødgang hvor det ikek finnes motstand, men etter 2 cm ca så fungerer den som den skal..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Stemmer det ja, er det 100hk'en du har? Jeg mener jeg har en wire der ja, kan sjekke i morra. Da er det iallefall bare til å stramme den litt. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet April 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 100hk monsteret ja :) Det setter jeg stor pris på om du du får sjekket! Har allerede lest meg fram til hvorfor 1-2 gir er litt trege når bilen har stått en kveld f.eks...det er 99% sikkert pga noen stag som skal være enkle å feste skikkelig da di kan bli løse over tiden = girkasse skal vistnok føles som "ny". Nå dette med motorfester, og kanskje det med pedalen = kun klunkelyd forann igjen, regreim og clutch skifte :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 :) Girkassene er jo laget av papp på disse bilene. Klunkelyd kan være fjærbeinslager, stabstagbein eller noen foringer. Skal få sjekket opp i morra ang wire. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XdannyX Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Sliter med det samme problemet. At bilen nøkker når du slipper gassen og trykker gassen inn fort. Gasspedalen min har også dødgang. Funnet ut årsaken? Er det motorfestet som må strammes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet April 18, 2010 Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 Sliter med det samme problemet. At bilen nøkker når du slipper gassen og trykker gassen inn fort. Gasspedalen min har også dødgang. Funnet ut årsaken? Er det motorfestet som må strammes? At det nøkker kan jo være flere ting, hører du dunke lyder samtidig? Har wire på min bil så det er bare til å justere opp dødgangen. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XdannyX Skrevet April 18, 2010 Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 sammme som penguin forklarte. ingen ulyder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 Veldig spent på tilbakemeldinger om du finner ut noe xdannyx! fint med en PM da på hva som var feilen og hvordan det ordnet seg osv..! :) skal sjekke den wiren jeg har om det er noe går ant å stramme inn..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XdannyX Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Det skal jeg gjøre :) Fint hvis du kunne gjort det samme! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Ser for meg plugger,pluggledninger,luftmengdemåler eller lamdasonde..hm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nm991 Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Har samme problem på min 1.6 highline. Hvor er det staget på girkassa som man kan stramme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg