Handor Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Hallo! Har et spørsmål angående installering/montering av eletrisk bensinpumpe! har en B230A som er under turbokonvertering, har kikket litt rundt om på forumet, men finner ikke noen veldig klare svar så jeg velger å prøve å få noen gode svar av noen erfarene volvo kjennere! Har tenkt å kjøpe som sagt en eletrisk bensinpumpe®ulator, men hvordan instalerer man dette, vet endel bruker den orginale pumpa, men har lyst til å gjøre jobben skikkelig! Så har dere noen gode tips til hva jeg burde kjøpe ikke minst hvordan installere. Takker for alle svar! Siter Boxer Engine!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prince_ Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 da må du skafe deg ei heve pumpe i tanken også må du ha elektrisk pumpe under bilen. Du begynner med å legge opp slange fra armaturet i tanken og inn på den elbensinpumpa, vidre fra den og inn i bensinfilter og derfra og inn på gasser`el fuelrailen om du skal ha insprøytning. også må du antagelig legge opp retur tilbake i tanken, bare å bruke 6mm kobber rør. vil anbefalle deg og lage en T skjøt på bensinslangen inn og montere på bensintrykk måler. På bensin inn lønner det seg å bruke noen skikkelige skrukoblinger for med 3+ bar i bensintrykk er det ikke sikkert ei billig slage klemme holder.. jeg har akkurat gjordt dette selv på 245`n min og det er ganske kurrant. Siter MVH Prince_ 83 Volvo 245 B230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Handor Skrevet April 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Ah ok! hvordan gjør du dette med strømmen da ? og dette med bensinregulator? Siter Boxer Engine!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Jeg var i høggern og rev ut et opprustet tankarmatur og en pumpebrakett med pumpe og trykkutjevner(?) fra en 240. Siden niplene var ferdig rustet og brekt av brukte jeg det som mal for det orginale armaturet hvor jeg slagloddet inn et 12mm kobberrør. Tankpumpa var også ferdig oppbrukt og skåret så der ble det ei 740 TIC pumpe som nok ikke er ei 740 TIC pumpe alikevel, for de skal være litt høyere enn i 240 og da må sugerøret kortes inn tilsvarende. Nytt sokkefilter kan kjøpes på http://www.ipdusa.com eller ebøtta. Mye billigere enn Bilia. Videre rev jeg ut hovedpumpa, inn med 740TIC pumpa som jeg visste var ca ny. Istedetfor stort, klumpete filter på torpedoen satte jeg inn et litt slankete filter ETTER hovedpumpa på plassen der denne trykkutjevneren(? (CIS(?) mekanisk sleggesprutskrot)) under bilen. Jeg vet nå ikke helt hvor lovlig det er, men istedetfor å legge opp nytt rør under bildet brukte jeg en 6mm slange som tur og den orginale 8mm turen som retur. Litt senere rev jeg av tur&retur inkl klips fra en 245 med B230K motor. Har ikke tatt meg bryderiet med å skifte til dette enda. Burde vel gjort det nå før PKK da jeg ikke har sjekket ut lovligheten av bensinslange under bil. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prince_ Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 (endret) Ah ok! hvordan gjør du dette med strømmen da ? og dette med bensinregulator? kommer ann på om du skl kjøre med insprøytning el gasserturbo. Hvis du skal bruke gasser så er jeg litt usikker på om det r nødvendig. skal du ha insprøytning så sitter jo bensinregulatoren på fuelrailen, om du skal ha separat bensintrykk regulator så er de bare en slage fra fuelrailen inn på og derifra og tilbaki i bensintanken. også er det vakumstyring fra innsuget og inn på besintrykkregulatoren. skal du bruke datasprut el kløre med orginal el nett? med orginal el nett til innsprøytningsmotorene så er det en strøm ledning som går fra hjernen via rele og sikring og inn på bensinpunpa både i tanken og under bilen, begge di pumpene må også jordes skikkelig, det armaturet med heve pumpe i tanken er å få kjøpt komplett for en 12 - 1300 kr Endret April 5, 2010 av prince_ Siter MVH Prince_ 83 Volvo 245 B230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Det ligger jo ledning klar bakover fras sikringsnoksen på de fleste 240, vet ikke når dette kom men. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Det fantes ikke så sent som i 1978 ihvertfall. Jeg brukte alt fra 740TIC og skjøtet der det var nødvendig. Forøvrig brukte jeg orginal skrukobling fra 740, der den forhatte plasten inni slangen er krympet på. Samme som på tankarmaturet baki. Tror mange nipler har knekt under demontering av slange. Og jo, på den skikkelige skrukoblingen satte jeg ei billig slangeklemme. :D Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prince_ Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Det fantes ikke så sent som i 1978 ihvertfall. Jeg brukte alt fra 740TIC og skjøtet der det var nødvendig. Forøvrig brukte jeg orginal skrukobling fra 740, der den forhatte plasten inni slangen er krympet på. Samme som på tankarmaturet baki. Tror mange nipler har knekt under demontering av slange. Og jo, på den skikkelige skrukoblingen satte jeg ei billig slangeklemme. :D good for you, men greit å gjøra det skikkelig så`n slepper å få lekkasje. :titties: Siter MVH Prince_ 83 Volvo 245 B230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Bruke vanlig slangeklemme er ingen problem på 3-4 bars trykk, så lenge det er en flens som slangen går over. Mange japsebiler har bensinfiltre koblet på denne måten, og de er festet med slike fjærbelastede klemmer og ofte. Tenk på trykkluft, der ting dimensjoneres for trykk på 11-12 bar, slangeklemmer holder, emn der har de litt mere tak på flensen da. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Handor Skrevet April 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Som sagt har jeg en B230A er forgasser jeg hiver meg løs på ja! så er det faktisk slik at man strengt tatt ikke trenger El pumpe da ? Takker for alle gode svar :) Mvh Siter Boxer Engine!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Du trenger vel i grunnbare bensinpumpa til AT. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prince_ Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 har bensinpumpe fra AT til deg jeg=) jeg her bygd om fra AT til ET=) Siter MVH Prince_ 83 Volvo 245 B230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.