bobbo15 Skrevet Mars 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2010 hei er ny eier av en ford sierra 2l doch 1990, fin og grei bil. men lurer på hva forskjelen mellom doch og och er? og om det er vanskelig og koble opp turteller???? er den noe som er galt med disse bilene. og om det er noen god plass for å jorde til anlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 1, 2010 Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 2.0 DOHC er en nyere motor, med doble kammer, 8V, registerkjede og en del svakheter, 120 hk 2.0 OHC er en eldre motor, enkel overliggende kam, 8V, registerreim, svakhetene er bagatellmessig, med oljesvetting fra toppdeksel, ventiltetninger og ventiltikking, tåler "alt", og fåes i utgaver på 99, 101, 105 og 115 hk, de to siste i Sierra og Scorpio hhv. uten og med innsprøytning. Skal du montere orginal eller uorginal turteller? Jording til anlegg finner du greit i bklukelås eller beltefester. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 1, 2010 Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 sjekk at kjølevifta virker på dohc.. så du slipper sprekt topp osv. Kan være lurt å rense/flushe kjølesystemet.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet April 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 der er turteller i instrumentet. men vet at dette ikke orginale med til en 2,9l. så vet ikke om den funker. men har vert flott og testa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet April 1, 2010 Rapporter Share Skrevet April 1, 2010 Hvis det er til en 2.9 så får du feil turtallmåling... Du må ha turteller til en 4syl.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 der er turteller i instrumentet. men vet at dette ikke orginale med til en 2,9l. så vet ikke om den funker. men har vert flott og testa. Det blir feil turtall hvis du har 2.9 speedometer til 2.0L Jeg har 2.0L speedometer som står i komplett delebil. Jeg er på jakt etter speedometer til 2.9 L så hvis du vil bytte hadde det vært flott :disco jeg kan betale frakt for begge speedometerne hvis du vil gjøre et bytte :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet April 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 men trur ikke det er noe ledning som går til spidometeret :S så hvordan kan jeg legge opp til ny? har du noen bilder av spedometeret. er vell interisert i å bytte da jeg vill ha turtellren i spedometeret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 men trur ikke det er noe ledning som går til spidometeret :S så hvordan kan jeg legge opp til ny? har du noen bilder av spedometeret. er vell interisert i å bytte da jeg vill ha turtellren i spedometeret. likt detta : kan senda deg bilder på tirsdag koss det ser ut. mail adressa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet April 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 mitt ser slik ut ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegaaard Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Hvis det er til en 2.9 så får du feil turtallmåling... Du må ha turteller til en 4syl.. Stemmer nok dette.. Siter Ford Sierra IS Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet April 13, 2011 Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 Sikkerhetsbelte og stolryggen er god plass og jorde. Kontakt per, han har masse deler liggande til deg. kjempekjekke kar og sender billigt og kjapt. tlf 90182256 Gratulerer med sierra, godt valg :) Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADHD-anders Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 2.0 DOHC er en nyere motor, med doble kammer, 8V, registerkjede og en del svakheter, 120 hk 2.0 OHC er en eldre motor, enkel overliggende kam, 8V, registerreim, svakhetene er bagatellmessig, med oljesvetting fra toppdeksel, ventiltetninger og ventiltikking, tåler "alt", og fåes i utgaver på 99, 101, 105 og 115 hk, de to siste i Sierra og Scorpio hhv. uten og med innsprøytning. Skal du montere orginal eller uorginal turteller? Jording til anlegg finner du greit i bklukelås eller beltefester. åssen svakheter er det snakk om på dohc 120 hk bortsett fra toppakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg