Gå til innhold

Bilen KOKER!! Hjelp!!


Holsty

Anbefalte innlegg

Vennligst hjelp meg, setter STOR pris på det.

 

Jeg har en 94' 2.0i Accord, kjøpt igår.. tidligere eier har fikset og byttet det meste på bilen.. MEN..

 

Idag når jeg kjørte en tur på 27km stoppet jeg og hørte en kokende lyd, jeg åpnet panseret og så at vannet/Kjølevæska kokte i plastikkbeholderen, vannet forsvant ettervert, fylte på nytt, det forsvant med en gang også.

 

Etter at motoren hadde stått av i 1 minutt, begynte motoren og lage en slags "boble" lyd i et par minutter.

 

Inni bilen viser måleren på motoren at den er normalt varm, sånn cirka rett under midten, Bilen kjører fint og alt virker normalt ellers.

 

Radiatoren er gammal og mindre slitt, så denne må jeg nok få byttet, men kan det være årsaken til kokingen?

 

Jeg bor i Stavanger og faren min som er mekaniker bor 120km unna meg.

 

Er det lurt av meg å kjøre den bort til han, eller er det risiko for at hele motoren kan skjære seg på turen?

 

Gikk på Snap Drive verksted og hørte hvor mye de skulle ha for å bytte vannpumpa og Radiatoren og evnt også Topppakningen, de skulle ha mellom 15-25,000,- :S

 

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ser at det er super gammelt innlegg, men svarer allikevel. Har selv Accord 95 modell hvor radiator er byttet av forrige eier. Byttet også på min forrige accord 93 modell. Dette da jeg hadde de samme problemene. Det blir å kalle radiatoren for en slitedel.. fordi den tetter seg og må byttes. Men du behøver ikke bytte den igjen på en 12-15 år... :P. Har lest ett sted at dette er en av de få tingene som går igjen på Accord. Dette og rust i hjulbuene.

 

Bytte av radiator fikset ihvertfall problemene mine.

Saab 9-5 2.3 Vector 07'

VW Passat 1.8t 00'

Mitsubishi Galant 2.4Gdi 01' Solgt

Volvo V40 2.0t 04 Solgt

Volvo S40 T4 98' Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår