Gå til innhold

/Ford sierra/ Sviver noe merklig/ Hjelp?


Fordcossi

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Jeg har en ford sierra 3 dørs 1986mod gasser maskin.

Det stod montert en elektronisk forgasser. Seiv ganske fint me den.. Kommer ikke helt på hvorfor jeg byttet til mekanisk.

Men jeg byttet innsug og gasser til mekanisk weber.

Den sveiv ikke bra i det hele tatt, det var sån at det smalt og plapret bag i eksosen kom vell noen smell av og till opp av forgassaren. Reiner med den fikk for mye bensin. Etter jeg stilte den inn litt sveiv den fint når den var varm. Når jeg skulle starte den neste dag. Hvar den helt lik når den var kald smeller og dauer ut ved full speed. Så den må svive seg varm før den sviver fint. Føler jeg har stilt den så langt in det er mulig. Er det bare en justeringskrue??

 

Takker for svar Mvh Stian..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit, monter orginal gasser igjen og slutt å tull med ting som er som det skal.

 

Ellers:

 

Fungerer Choken som den skal, hvor har du kobla vakuumet til tenningshjernen, juster blandingsskruen 2,5 runder ut og få noen som kan det til å justere.

 

Det er 1 justering på blanding på tomgang/delgass, og tomgangsskrue, hurtigtomgang, choke, og resten er dyser.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer jo ganske så mye, koble vakuumslangen til hjernen til manifoldvakuum, rett inn i manifolden, som økonomimetret eller bremseforsterkeren.

 

Nå får du jo helt vill tenning med mest vakuum ved feil tidspunkt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

 

Jeg fant ut at en pakning var gåen, så jeg skiftet den og den ble betraktelig bedre. Men jeg er ennå usikker på det med vackumen. Nå er den slik at den sviver helt jenvnt og fint på tomgang men når jeg gir full speed så bruker den 0,5-1sek på å "komme" seg. Ellers sviver den som den skal, kunne du forklart mer nøyaktig hvor alle disse vackum slangene skal.

 

Hvor slangene kommer fra:

 

1 slange kommer fra hjernen.

2 slanger kommer fra bunnen av innsuget av en slags varme sensor som blir aktivert av vannet når det blir en viss tempratur.

2 slanger er koblet inn på en lik sensor som blir aktivert ved en viss tempratur. Det går ut 2 slanger ut av denne sensoren.

Det er 3 nippler på forgasseren, som disse slangene skal inn på.

Har prøvd det meste når det jeller disse vacum slangene, men virker ikke som det skjer noe serlig.

 

 

Jeg byttet jo innsuget så det er ingen nippel som hjernen kan kobles inn på. Isteden er det 3 nippler på forgasseren.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen!

 

Jeg fant ut at en pakning var gåen, så jeg skiftet den og den ble betraktelig bedre. Men jeg er ennå usikker på det med vackumen. Nå er den slik at den sviver helt jenvnt og fint på tomgang men når jeg gir full speed så bruker den 0,5-1sek på å "komme" seg. Ellers sviver den som den skal, kunne du forklart mer nøyaktig hvor alle disse vackum slangene skal.

 

Hvor slangene kommer fra:

 

1 slange kommer fra hjernen.

2 slanger kommer fra bunnen av innsuget av en slags varme sensor som blir aktivert av vannet når det blir en viss tempratur.

2 slanger er koblet inn på en lik sensor som blir aktivert ved en viss tempratur. Det går ut 2 slanger ut av denne sensoren.

Det er 3 nippler på forgasseren, som disse slangene skal inn på.

Har prøvd det meste når det jeller disse vacum slangene, men virker ikke som det skjer noe serlig.

 

 

Jeg byttet jo innsuget så det er ingen nippel som hjernen kan kobles inn på. Isteden er det 3 nippler på forgasseren.

 

Takker for svar.

 

 

Du må ha manifoldvakuum, ikke spjeldvakuum som brukes på gamle typen fordeler.

Mulig du har det på en av de nedre på forgasseren, men jeg tror ikke det.

Men de med den gamle gasseren har som oftest economylamper, der de er koblet til, kan du hente vakuum.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må koble opp vakuumet til tenninga, likt som det var med andre gasseren og innsuget.

 

Der er det koblet opp med en vakuumslange rett til innsuget, ikke til forgasseren som på den gamle OHC-motoren.

 

Mulig du har manifoldvakuum på den nederste på forgasseren, men det er ikke sikkert, vakuum er ikke nødvendigvis manifoldvakuum.

 

Det finnes nok en plass på innsuget det er en plugg du kan bytte ut med en nippel for vakuumslange.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg har sakt feil men det eg 3 nippler ut fra forgasseren.

Utenom den som bensinen skal inn på.

 

1 nippel helt nede på forgasseren som går rett inn i den ene "kjeden" eller Speedopningen så der suger den som bare faen.

2 nippel eg på en måde rett på sia bensinintaket på ei slaks pumpe.

3nippel er går inn inni den andre "kjeden" speedopningen der speeden kontroleres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår