Zer0z Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Hei. min bror har en bil som oppfører seg veldig rart når det er bløtt ute. kjører han i en vanndam eller noe, så spretter turtallet opp til 3-5k rpm. Stopper han bilen så er den veldig tungstartet etterpå. Feilen retter seg etter en 20-30min. Når man tar løs ved 1 gir, så spretter den opp på 3-5 med engang. når man girer f.eks til 5 i 80km/t så kommer den på rundt 2500, men stiger opp til 3-5000 UTEN gasspådrag. Min teori er at det kommer vann inn i noe som har noe med turtallet å gjøre, men det er jo tørt i motorrommet. Noen som har samme problem eller vet hva som kan være feil ? bilen: 98mod Mondeo 1.8 Ghia Siter - 96' Volvo 940 LT - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Fikk en tlf fra ei med samme problemet etter bilvask forleden dag. Har ingen logisk forklring, men si fra hvis du finner det ut Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg