Gå til innhold

740Bjørn's Volvo740Langtidsprosjekt TIL SALGS

Ranger emnet


740Bjørn

Anbefalte innlegg

http://www.pedersens-racing.no/bil/Superflex/

her kjøpt æ foringa fra. va itj så ille pris. :-D

 

Trur nok rett og slett at eg kjøper meg eit slike foringar. Prisen var jo absolutt overkommelig! :D

 

Du skal få høre fra meg når jeg er ferdig med jobben. Men et slikt prosjekt er tidkrevende. Alt det jeg skal ha på de plassene der rusten er trenger tid til å virke og tid til å tørke. Jeg trenger i alle fall to dager for å få fullført denne jobben. Siden jeg jobber så trenger jeg bilen til å kjøre til og fra jobben. Litt dumt å bilen blir utsatt for fuktighet før alt er ferdig. Ser for meg at jeg må bruke neste helg til dette formålet.

 

Det blir i alle fall spennende å se hvor lenge en slik rustbehandling varer. Må innrømme at jeg ikke har lyst til å gjøre samme jobben på de samme plassene neste år.

 

Skjønner. :) Ser den at det tar tid og du vil bruke bilen. Ingenting haster. :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, dagen i dag har vell ikkje heilt gått etter planen då.

Eg reiste ut til Stord med båt i dag for å ta turen innom Biltema. Eg skulle handle meg calipterlakk, og tenkte selvfølgelig ikkje over at Biltema på Stord har begrenset utvalg på grunn av liten butikk, så de hadde INGEN TING av det eg skulle ha. Men eg kjøpte meg vertfall to sprayboksar med tectyl som eg kan bruke på de plassane eg ikkje kjem til med kost. :)

 

Så då får eg ta å bestille det eg ska ha fra Haugesund og hente det på Stord i nærmaste framtid. :) Dagen i dag gjekk jo i vasken då eg blei sittande fast på Stord og kom meg ikkje heim før klokka fem. Men eg fekk gjort litt når eg kom heim då. Eg fekk tectylert litt av hjulbuen på venstre side. :D

 

Bilder:

 

Oppdatering001-6.jpg

 

Oppdatering003-5.jpg

Fekk ikkje tectylert meir enn detta.

 

Oppdatering004-4.jpg

Kjøpte meg ein slik boks med tectyl. :) Greit å ha ein sånn på plassar der ein ikkje kjem til med kost.

 

Kommentar? :D

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser bra ud med den massen der. Har selv et spann som jeg tenkte å påføre. Må nok handle litt av det. Men hva gjør du før du smører på? sandblåsing eller lign?

 

Bare skraper og vasker der det er gammel tectyl, og sliper ned og behandler der det er rust. :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk begynt på det mini-prosjektet mitt i dag. :D

Fekk bilen på bukker, demonterte calipterene, bremseskivene og til slutt bremseskjoldene på begge sider. Kom ikkje lenger enn det før det vart kveld. :)

 

Har ærlig talt aldri vore borti bremser på 740 før, så det eg fekk gjort i dag var nytt stoff for meg.

Men med tida til hjelp og god hjelp i Haynes-boka så gjekk det som smurt. :) Jobber videre i morgon, planen då er å demontere støttestag, stab. stab og kyllingbein for lakkering/maling.

 

Fekk også gang i eit gamalt digitaltkamera eg hadde liggjandes, så i dag blir det ''Work in progress'' bilder også! :D

 

Bilder:

 

Oppdatering005-3.jpg

Før start. :)

 

Oppdatering008-2.jpg

Før demontering av calipter og bremseskive høgre side.

 

Oppdatering009-1.jpg

Bremseskjoldet høgre side.

 

Oppdatering013.jpg

Bremseskjoldet venstre side.

 

Oppdatering015.jpg

Bremseskivene. :)

 

Oppdatering018.jpg

Slik såg det ut då eg var ferdig i kveld. Kosta og rydda opp i alt verktøyet.

 

Oppdatering019.jpg

Bremseskjold demontert. Bare navet igjen. :)

 

Oppdatering020.jpg

 

Oppdatering021.jpg

Fekk lagt bremseskivene opp i kassen for å gjere det litt ryddigare. :)

 

Oppdatering022.jpg

Nye bremseskjold som skal males og monteres.

 

Kommentarer?

 

Kult med andre på ca min alder som har et langtidsprosjekt også :D

Her er da noen bilder av mitt langtidsprosjekt... gidder ikke lage noen prosjekttråd for det.

 

neon2.jpg

Noe likt du gjorde ;)

 

neon1.jpg

Tenker å lakkere kaliperne røde, har allerede glassblåst de :D

 

neon3.jpg

Kjøpe sportsluftfilter tru? :P

 

Lykke til videre med prosjektet ditt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med andre på ca min alder som har et langtidsprosjekt også :D

Her er da noen bilder av mitt langtidsprosjekt... gidder ikke lage noen prosjekttråd for det.

 

neon2.jpg

Noe likt du gjorde ;)

 

neon1.jpg

Tenker å lakkere kaliperne røde, har allerede glassblåst de :D

 

neon3.jpg

Kjøpe sportsluftfilter tru? :P

 

Lykke til videre med prosjektet ditt ;D

 

Ser kjempebra ut dette her! :D

Digg å få respons frå andre på ca. min alder :D

 

Lykke til videre du også! :D

Endret av 740Bjørn

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhåhåhå! :D Sjukt bra, takker for Photoshop, denne blei nett bakrunn på Pc'en min :D

Blir noko slikt som dette ja :D

 

Null problem, kan gjerne hjelpe til med flere illustrasjoner til bilen din... bortsett fra å bytte farge da, det blir litt for komplisert :P

Hyggelig at du blei så glad for den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem, kan gjerne hjelpe til med flere illustrasjoner til bilen din... bortsett fra å bytte farge da, det blir litt for komplisert :P

Hyggelig at du blei så glad for den :D

 

Syntest bildet blei awesome! :D

Skal ta kontakt viss eg ska ha andre bilder Shoppet :thumb

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, nå er eg bare lei heile bilen! :( Funnet masse fukt i gulvet i kveld! :(

Trudde det var begynt å ruste, men virka som det bare låg rustvatn oppå bengalakken og så var det begynt å komme litt overflaterust på sveiseskjøtene, så tok å skrapa bengalakken litt vekk og då for mesteparten. Skal behandle heile sveiseområdet med rustbitter med det samme eg er i gang. Men eg hadde ikkje arbeidsbuksa på meg så gadd ikkje gjere noko meir i kveld. Får ta å behandle det med noko godt stoff og male mange nye lag med bengalakk.

 

Eg har ein liten mistanke om at dette faktisk kan være frontruta. Kan være pakningen ved innsuget til varmeapparatet, men kan nok desverre også være pakningen i den nedre del av frontruta som er dårlig også. Det lekker fra toppen av frontruta på førerside fra før av. Det er jo svindyrt å få fiksa det hos autorisert glassmester, men får først finne syndaren.

 

Utenom alt dette har eg fått demontert calipterane mine. :)

 

Eit par bilder:

 

Oppdatering001-7.jpg

Slik ser golvet ut. Det grå feltet med bengalakk er nysveiste plater som blei sveist inn etter eg hadde malt resten av golvet i bilen. Det er der det har begynt å så smått å ruste. :( Den gamle bengalakken har forresten begynt å sprekke opp av ukjent grunn. Kan være på grunn av fukt.

 

Oppdatering002-4.jpg

 

Oppdatering004-5.jpg

Calipterne. :)

 

Kommentarer?

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner seg dette her nå. Får ta meg ei lita økt med dette her i morgon. :)

 

Tar å skraper vekk all oppsprukken bengalakk, pusser vekk den lille rusta, legger på rustbitter, maler mange lag med bengalakk oppå og bruker slik voksbasert tectyl på toppen tenker eg. :)

Endret av 740Bjørn

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår