Rune77 Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Jeg er svært fersk i bilsterobygging, men hadde tenkt å få til noe i bilen. Det er litt plassmangel i bilen, men det jeg ønsker 4 høytalere og en sub med forsterker. Første spørsmål er da om man må kjøre all lyd gjennom forsterkeren? Finnes det feks noen greie koblingskjemaer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Hmmm... de fire andre høyttalerne kjøres da gjerne enten via spillerens høyttalerutganger direkte, eller via en separat forsterker, som nok kan være en såkalt 4-kanals forsterker i ditt tilfelle. 1 kanal = 1 høyttaler. Subwooferens forsterker er gjerne en 1-kanals forsterker (monoblokk) eller en 2-kanals forsterker, hvor de to kanalen brokobles til 1 kanal for økt effekt til subwooferen. Dog finnes det også 5-kanals forsterkere som dermed kan drive alle høyttalerne du ønsker. Hva slags bil har du? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Finnes det feks noen greie koblingskjemaer? Om du ikke skjønner denne kan jeg gjøre om på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 Det er en Jeep Wrangler, så det er lite egnet plass på bilen. Men så ut til å være en grei tegning jeg fikk der. Da bruker jeg altså bare høytalerutgangene på spilleren til høytalerene og signalutgangen rett i forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2010 (endret) Det er en Jeep Wrangler, så det er lite egnet plass på bilen. Men så ut til å være en grei tegning jeg fikk der. Da bruker jeg altså bare høytalerutgangene på spilleren til høytalerene og signalutgangen rett i forsterkeren? Signalkabel fra spiller og rett i forsterkeren ja. Husk 'remote' fra spiller også, den skal kobles på forsterkeren mellom +12 og GND. Remote er den som skrur forsterkeren på når du starter bilen din. Remote kommer ut av CDspilleren, og den er farget blå og hvit. Endret Mars 10, 2010 av user_name Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg