ole12 Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Heisann. I den siste tiden har det vært en vond lukt i bilen som kom fra varmeapparatet/ventalisjon. Kan minne om dødt dyr / råttent egg osv. Åpnet idag panseret og der var også lukten, så ned på batteriet, og der proppet det væske ut av hullene på toppen av batteriet, og det var noe røyk, som om batteriet var varmt. Luktet også på batteriet og det var der lukten kom ifra. Så, noen som har peiling på hvorfor, hvordan eller hva som bør gjøres? Bilen starter både kalde og varme dager like godt. Kan informere at bilen er Toyota Carina 1995 mod ca. Og at batteriet ser gammelt og slitt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Bytt det ut da vel? Høres nå ut for meg at det batteriet kommer til å ta kvelden ganske så snart uansett? Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 (endret) Helt sikker batterie som er defekt.. Om du har kortslutning i en celle vil de resterende cellene få for høy lading, og medfølgende lukt. Syren som koker frigjør svovelet som lukter råttent Endret Mars 8, 2010 av Olsen_nissan skrive leif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Bytt batteriet du. Det er ikke så ufarlig om batteriet ditt begynner å koke slik som det høres ut som ditt gjør. Det som siver ut er knallgass, og den eksploderer lett. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Ja skal bytte det ut, men naboen snakte om det kunne være knallgass fra batteriet og det IKKE bør brukes mer. Så om det går fint å kjøre til bilforhandleren å kjøpe nytt eller om jeg bør la bilen stå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Knallgass lukter ikke noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Det er sant. Det du mest sannsynlig lukter er syre (som kan minnes om råttne egg) og syren er svovelsyre som kan frigjøres under lading av batteriet. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Men er det batteriet som forårsaker lukten inne i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 Men er det batteriet som forårsaker lukten inne i bilen? Heisann. I den siste tiden har det vært en vond lukt i bilen som kom fra varmeapparatet/ventalisjon. Kan minne om dødt dyr / råttent egg osv. Åpnet idag panseret og der var også lukten, så ned på batteriet, og der proppet det væske ut av hullene på toppen av batteriet, og det var noe røyk, som om batteriet var varmt. Luktet også på batteriet og det var der lukten kom ifra. Så, noen som har peiling på hvorfor, hvordan eller hva som bør gjøres? Bilen starter både kalde og varme dager like godt. Kan informere at bilen er Toyota Carina 1995 mod ca. Og at batteriet ser gammelt og slitt ut. ... Hiv ut det batteriet du, så skal du se det ordner seg! Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 bør vel så absolutt få målt ladingen. bør ikke overstige 14,5 volt. med defekt regulator kan den lade opp mot 16 volt og da får man akkurat lignende symptomer. Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Sjekk lading først, det var dere dårlige til å nevne, veldig dumt om han kjøper nytt bateri, så er det ødelagt etter kort tid pga overlading. Starter bilen fint hele tiden vil jeg nok tro alle cellene er intakte. Ladinga bør ligge rundt 13,8-14,6, lader den over 15-15,5 V er det noe galt med dynamoen. Husker en kompis som hadde en laurel som overlada litt, tok til og med ut ene børsten, men lada like herlig, når du passerte 3000 rpm gikk spenninga over 18v og pærer og slikt gikk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 M3 Skrevet Mars 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2010 Mest sansynlig det er spenningsregulatoren som er gåen så du overlader batteriet. Finn et måleinstrument og se hvor mye bilen lader. Skal ligge på 14-14,5V. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.