TimBB Skrevet Mars 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 en kammerat Har vært på jakt etter en 940 lenge nå og ser det ligger en 92Mod 940Turbo til salgs på finn.no. men denne er ikke blitt godkjent med FT motoren, sitter FB motor orginalt, hva må gjøres for og få dette godkjent? TimBB Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2010 vise på volvo og godkjenne der også på biltilsynet. Sånn har det vært før ihvertfall på de fleste biler.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 Om han setter inn en FK så trenger han ikke å godkjenne noe. Er 1hk forskjell på de to motorene :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2010 Man må vel få i vognkort at det er bygd om til Turbo? Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Man må vel få i vognkort at det er bygd om til Turbo? Hvorfor det? Du bytter ut en motor og erstatter den med en med så si samme effekt.... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2010 Men det var visst en FT motor. må jeg sende søknad og greier da eller er det bare og bestille Time hos Volvo Og Biltilsynet? Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazon121 Skrevet Mars 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Alle ombyggninger som gjøres på en bil skal godkjennes. I dette tilfellet bygger du om fra sugemotor til turbomotor og det skal stå i vognkortet. (selv om det er samme effekt) Dra til en Volvoforhandler og få papirer på hva for effekt der er i FT motoren og hva 940 er godkjent med for max effekt. Bestill så en time hos BT og vis bilen. Pleier skjelden å være noe problem å få det godkjent da. I noen tilfeller krever BT at det skal vises en effekttest av motoren, så det kan tenkes at du må ta det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2010 Høres bra ut, Takker så mye for svar ''Amazon121'' =) Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
richi Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 he. du trenger fakisk ikke å gjøre noe. 940 er godkjent opp til 238hk. du må skrive ned motor koden å sende den på mail til volvom å alt du trenger for å få den motorn godkjent i din bil. så får du tisendt papirene fra volvo, så er det bare å dra på biltilsynet å godkjenne. men du trenger en form for kvitering på motorn. den kan du bare skrive med en kompis så lenge du veit at motorn ikke har stått i en stjålet bil. dette er alt du må gjøre. jeg har godkjen 2 stk. veldig enkelt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exoticman Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 richhi: kunne du slengt opp den mail addressen du brukte til volvo eventuelt hva du skrev og informasjon om bil og motor? trenger dette sårt må få skilter på 940 igjen hehe på forhånd takk!! mvh Bjørn Erik Siter Volvo 240 b23e har kjøpt 740 tic motor som skal inn volvo 245(høgger) Volvo 245(høgger) Mercedes 230 te (høgger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvonifør Skrevet April 18, 2010 Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 richhi:kunne du slengt opp den mail addressen du brukte til volvo eventuelt hva du skrev og informasjon om bil og motor? trenger dette sårt må få skilter på 940 igjen hehe på forhånd takk!! mvh Bjørn Erik Kunne tenkt meg å fått denne epost adressen jeg også :) Siter Mvh Martin Vento 1.8 *Solgt A4 1.8 Turbo *Solgt Volvo 940, prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 23, 2010 Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Her er det mye feilinformasjon gitt... - JA, 940 er godkjent med 238hk... men KUN 320nm! (Måtte gudene vite åssen turbo-motor som har Så lite dreiemoment på 238hk =P) - For å bytte motor, må du ha nye dempere rund baut på bilen før visning. - Er motoren trimma litt (min var, riktig nok i en 740), så krever de effektmåling. Og sålenge du ikke har nye dyser og kjører med knivskarp kam + over 1 Bar ladetrykk, så kommer du ikke over 230 hk. MEN, dreiemomentet skyter til himmels over 0,6 bar... så ha dette i bakhodet når du eventuelt må Effekt-måle bilen. Er faktisk ikke så kult å stå hos BT med 380nm... når papirene sier maks 320. Siden jeg gjorde det litt "gjennomført", med masse nytt stæsj på bilen, så så BT gjennom fingrene på Dreiemomentet, men dette var litt "avtalt" på forhånd. Jo, jeg glemte å legge til: -De nærmest Krever at du har Tollpapirer og Kvittering på den nymonterte motoren. Derfor er det risky å kjøpe en bil, med en motor uten kvittering, for du vil slite med å få det godkjent hos BT da de vil tro det er Tyvegods eller Smuglergods.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 en kammerat Har vært på jakt etter en 940 lenge nå og ser det ligger en 92Mod 940Turbo til salgs på finn.no. men denne er ikke blitt godkjent med FT motoren, sitter FB motor orginalt, hva må gjøres for og få dette godkjent? TimBB E det den som står på grong? hvis det er det kontakt meg på pm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg